הנרצחים בפיגוע הדקירה הובאו למנוחות



הרב נחמיה לביא ז"ל ואהרון בניטה ז"ל שנרצחו אתמול בפיגוע הדקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה הובאו היום למנוחות, רבים הגיעו ללוות אותם בדרכם האחרונה

הרב נחמיה לביא ז"ל, בן 41 במותו, הובא למנוחות בהר המנוחות, אלפי בני אדם ליוו אותו בדרכו האחרונה.

בין הנוכחים היו גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין וראש העיר, ניר ברקת. נשיא המדינה ספד לו "נחמיה, יצאת מביתך לשמע זעקות העזרה, נהרגת למען עמך ולמען מדינתך, למען ארצך ולמען מולדתך. נפלת על משמרתך. האחריות, הערבות, מסירות הנפש עבור האחר, היו תמיד נר לרגליך. כמורה, כרב, כחייל, כלוחם וכאב. במסירות הנפש שלך, בהקרבה היוקדת, באהבת ישראל שפעמה בלבך, השארת צוואה של אהבה והקרבה לילדיך. גם כאשר לא תהיה לידם, ולא תספיג את חינוכם בערכים נשגבים, הם לעולם לא ישכחו את הגבורה שלך ואת האהבה שלך ואת האחריות שלך לאחר. גם אנחנו, העם בישראל, לא נשכח".

נחמיה היה תושב העיר העתיקה וראש ישיבת "עטרת כהנים" הסמוכה לזירת הפיגוע. הוא הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים. 
 
מאוחר יותר הובא למנוחות אהרון בניטה ז"ל בהר המנוחות בגבעת שאול, בניטה בן 21 במותו, רעייתו של בנט ובנו התינוק, שנפצעו גם בפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בעיר. מאות בני אדם הגיעו לחלוק כבוד אחרון לבנט, שהיה חייל בשירות סדיר בפרויקט שחר לשילוב חרדים בצה"ל. הבוקר הודיע צה"ל כי לאחר מותו הוא הועלה לדרגת רב-טוראי.
הרב נחמיה לביא ואהרון בניטה ז"ל נרצחו אתמול (ש') בפיגוע דקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה. 
 
תמונות: אהרן קליגר, קבוצת העיתונאים רוטרניק. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה