פיגוע ברחוב הגיא: הותרו לפרסום שמות הנרצחים



מחבל תושב השטחים דקר הערב (ש') 4 בני אדם ברחוב הגיא בעיר העתיקה, הנרצחים הם הרב נחמיה לביא מי-ם ואהרון בניטה -בנט מבית"ר עלית שנפטרו מפצעיהם, צעירה בת 22 מאושפזת בבית החולים במצב קשה מאוד. ראש העיר, ניר ברקת :" זו תוצאה של הסתה"

מחבל פלסטיני, תושב שטחים הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, הבחין במשפחה של יהודים שהייתה בדרכה לכותל, שלף סכין ודקר באמצעותה ארבעה בני אדם, 3 מבני המשפחה ואדם נוסף. שניים מהפצועים נפטרו מפצעיהם. בבית החולים פצועה קשה ותינוקת במצב קל-בינוני. 

האשה שנדקרה החלה להימלט וכעבור כ-50 מטרים הבחין בה כוח לוחמי יחידת יואב שמתגברים את ירושלים וכוח מג״ב ירושלים/ פלוגת העיר העתיקה.  חובשים של הכוח החלו בטיפול ראשוני לפצועה והיתר רצו לכיוון ממנו הגיעה.
המחבל שהצליח לקחת מאחד הפצועים את אקדחו ביצע ירי לעבר הלוחמים אשר הגיבו מיד בירי מדוייק, תוך חירוף נפש וחיסלו את המחבל. צוותי מד"א שהגיעו למקום פינו לבית החולים תינוק במצב קל לבית החולים שערי צדק וצעירה כבת 22 לבית החולים הדסה עין כרם, מצבה קשה מאוד ולא יציב. היא מונשמת ומורדמת. שני בני אדם נוספים פונו לבתי החולים במצב אנוש, שם נקבע מותם.

אחד הנרצחים הוא הרב נחמיה לביא, בן 41 מירושלים, התגורר בעיר העתיקה; הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים. חבריו סיפרו "נחמיה ירד עם נשקו להציל את את הנפגעים בפיגוע והמחבל פגע גם בו, וחטף את נשקו".

חבריו לקורס קצינים: ''אנו מזועזים מהרצח הנתעב. מכך שיהודי טהור נרצח בעיר בירתנו בידי רוצח שפל ונתעב. הגיעו מים עד נפש. הוא היה אמור להשתחרר מהמילואים ויצא לקורס הזה רק כדי שלא ישחררו אותו בגיל הפרישה על מנת שיוכל להמשיך לתרום לעם ישראל. כולו לב טהור. אדם מלא חיים ושמחה, פשטות וענווה, מתייחס לכל אדם בכבוד, רק לעזור, לתת. נדקר בליבו וליבנו שותת. אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון ובטוחים שילחמו במרצחים ובשולחיהם ביד קשה על מנת שעם ישראל לא ידע עוד צער וכאב''.

נרצח נוסף הוא אהרון בניטה - בנט מבית"ר עלית. ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, מסר בעקבות

הרצח: "תושבי העיר המומים ומזועזעים על הירצחו של קדוש הרב אהרן בינט הי"ד, שנרצח הערב, ליל הושענא רבה, בידי בן עוולה, בדרכו להתפלל בשריד בית קדשנו. ארץ אל תכסי דמם, אבינו מלכנו נקום נקמת דם עבדיך השפוך".

פאראמדיקים של מד"א אורי צחי ומוחמד עאבד אל רחמן שהגיע למקום סיפרו: "בסימטה שסמוכה לשער האריות הייתה המולה רבה, מיד כשהגענו ראינו צעירה כבת 22 בהכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבי"ח הדסה ע"כ, במרחק של כ 20 מטר שכבו 2 גברים כבני 40 מחוסרי הכרה עם פצעי דקירה רבים, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים הדסה ה"צ ושע"צ תוך כדי פעולות החייאה כשמצבם אנוש, פעוט כבן 2 שנפגע בגפיים מירי טופל במקום ופונה לבי"ח שע"צ כשמצבו בינוני." 

מדברי מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי ״שוטרי המחוז, לוחמי מג״ב ושוטרי תגבור מכל מחוזות המשטרה פרוסים בסמטאות העיר העתיקה וגם ברחוב הגיא בו בוצע הפיגוע הנפשע. ברחוב הגיא נעים מוסלמים, יהודים ונוצרים, מקומיים ומבקרים. השוטרים פועלים בסביבה בה הכל נראה רגיל לכאורה ונאלצים להגיב במהירות וביעילות בקרות אירוע, פעלו כמצופה מהם ותוך דקה וחצי מתחילת האירוע הביאו לחיסולו של המחבל ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע. אנו נמשיך בפעילות המוגברת בכל רחבי העיר ובדגש למזרח העיר וסמטאות העיר העתיקה, במיוחד בימי החג, במטרה לשמור על בטחונם של התושבים והמבקרים. השוטרים והלוחמים שפעלו במקצועיות ובאומץ רב ראויים להערכה ונחושים להמשיך במשימתם לשמירה על הבטחון בעיר״.

המחבל מוהנד שפיק בן 19 מאל-בירה שליד רמאללה, חבר הג'יהאד האיסלאמי, כתב את הפוסט הבא כ 20 שעות לפני הפיגוע: "לפי מה שאני רואה האינתיפאצ׳ה השלישית פרצה, מה שקורה לאלאקצא הוא מה שקורה לאתרי הקודש שלנו ולדרכו של נביאנו, ומה שקורה לנשות אלאקצא הוא מה שקורה לאימהותנו ולאחיותינו. אני טוען שעם לא יסכים לחיות בקיפוח הזה, שימו לב להשפעה הישירה של אירועי הר הבית על כלל הפלסטינים".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "הטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו הוא תוצאה של הסתה של הרשות הפלשתינית והסתה במסגדים.  אני קורא לראש הממשלה להחריף את הצעדים ולהקשות את היד כנגד המסיתים ואלו שמלבים את השטח ומעודדים טרור. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ועצרו את מסע ההרג של המחבל.  אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים. נחבק את המשפחות ונמשיך בשגרת החיים תוך עירנות מקסימלית ומלחמה חסרת פשרות בטרור". 

בתוך כך, פעילי ימין ולהב״ה שצעדו לכיוון שער יפו וניסו לחסום את הצומת פוזרו עי השוטרים במקום.  חלק מהמפגינים נכנסו לקניון ממילא ותקפו פלסטיני שהיה במקום באמצעות גז מדמיע. מהמשטרה נמסר כי נעצרו 4 מפגינים.

תמונות באדיבות יונתן סינדל/ Flash 90 , אהרן קליגר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה