רה"מ: "מי שינסה לפגוע בנו אנחנו נפגע בו"



ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום בישיבת הממשלה (א') להפרות הסדר והמהומות בתקופה האחרונה בבירה, "אבנים ובקבוקי תבערה הם נשק קטלני, הם הורגים והרגו, ולכן בימים האחרונים אנחנו שינינו את הוראות פתיחה באש לשוטרים בירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (א') דיון מיוחד בהמשך לאירועי הפרות הסדר שבעיר. בפני הממשלה תובא טיוטה מהמשטרה להחמרת הוראות הפתיחה באש, לפיה יוכלו שוטרים לירות אש חיה באירועים שיש בהם סיכון חיי אדם: יידוי אבנים ובקבוקי תבערה במזרח ירושלים ובתחומי ישראל. 

בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו "אבנים ובקבוקי תבערה הם נשק קטלני, הם הורגים והרגו, ולכן בימים האחרונים אנחנו שינינו את הוראות פתיחה באש לשוטרים בירושלים. כבר בסוף השבוע הם השתמשו באמצעים חדשים תחת ההוראות החדשות, ופגעו במיידי האבנים ובמיידי בקבוקי תבערה. היום אנחנו נאפשר הרחבה נוספת של יכולת הפעולה של שוטרים בסיכול יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, ואנחנו גם נוסיף כוחות כדי לפגוע בפורעים, תחת עיקרון פשוט שאנחנו מחילים אותו סביב גבולותינו וגם בתוך שטחנו: מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו. כמו כן התחלנו בקידום חקיקה מהירה להטלת קנסות על הורי קטינים המיידים אבנים ובקבוקי תבערה. מה שלא פחות חשוב בעיניי, קידום חקיקה לקביעת עונשי מינימום למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וגם זיקוקים. אנחנו לא יכולים לקבל את העיקרון שבירושלים בירתנו, או בכל חלק של מדינת ישראל, בגליל או בנגב. אנשים יארגנו טרור עממי ויתחילו לזרוק בקבוקים על מכוניות עוברות ושבות, או אבנים שרוצחות אנשים. הנורמה הזאת לא תתקבע כאן, תתקבע נורמה הפוכה – אנחנו נסכל אתכם תוך כדי פעולה, אנחנו נעניש אתכם במלוא חומרת הדין אחר הפעולה. את הנורמה הזאת אנחנו מבקשים להנחיל לכל אזרחי ישראל, לכל תושבי ישראל ולכל שופטי ישראל. עם כל ההערכה לבית המשפט, זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת, כפי שעשינו ביחס לעבירות מין, אנחנו נקבע עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקים. אני מבקש בהזדמנות הזאת להביע הערכה עמוקה למשטרה – היא נאבקת בתופעות האלה בתנאים לא פשוטים. יצאתי עם שר הבט"פ לבקר את השוטרים, התרשמתי מנחישות הפעולה שלהם, מהרצון שלהם לפעול וגם מהיכולת שלהם לפעול, וחשבתי שנכון הדבר הוא שהממשלה תאפשר להם לפעול כדי להגן על אזרחי ישראל. אני מבקש לומר דבר מה לגבי הר הבית: ישראל מחויבת לשמירת הסטטוס-קוו. לא אנחנו משנים את הסטטוס קוו. גורמים שמסיתים הסתות פרועות שאין להן שום בסיס – כאילו ישראל מנסה למנוע תפילה מוסלמית בהר הבית או רוצה להחריב את המסגדים, או דברים פרועים אחרים שנאמרים - הם אלה שגורמים להסתה. ההסתה הזאת באה מכיוון 'האחים המוסלמים', התנועה האיסלאמית בישראל, החמאס, ולצערי, גם השתתפות אקטיבית של הרשות הפלסטינית.

ולכן, אם מישהו בא בטענות להתפתחות המצב הזה, יואיל להפנות את הביקורת שלו לא לירושלים אלא לרמאללה, גם לעזה וגם למקורות ההתססה בגליל, ולצערי, גם בטורקיה, שם יושב ערורי ומתסיס מדי יום, מדי שעה, את הפעולה הזאת, לא רק לזריקת בקבוקים אלא גם לדבר חדש – להכניס חומר נפץ ומטעני צינור בהר הבית. חומר נפץ במסגד אלאקצא זה חומר נפץ. חומר נפץ במסגד אלאקצא זה שינוי סטטוס-קוו. ישראל תשמור על הסטטוס קוו, תפעל באחריות אבל בנחישות כדי להבטיח שהסידורים הקיימים יישמרו. אין לנו כוונה לשנות אותם, אבל אין לנו כוונה לתת למישהו לדרדר את הסידורים על הר הבית לאלימות נפיצה ונפוצה"

הלילה (ש') הושלכו קבוקי תבערה לעבר מבנה בנוף ציון, שכונה סמוך לג'בל מוכבר. אחד מהבקבוקים חדר לתוך בית והתלקח, נגרם נזק אך אין נפגעים.  
 
במהלך הסוף שבוע נעצרו 27 חשודים בגין יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. 

תמונות: flash 90 ודוברות כבאות והצלה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה