הפרות סדר בג'בל מוכבר: 3 שוטרים נפצעו מירי ובקבוקי תבערה



במהלך הפרות סדר בג'בל מוכבר במהלכם הושלכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוח משטרה ומג"ב נפצעו 3 שוטרים, פלסטיני נורה ומצבו בינוני עד קשה, ראש העיר, ניר ברקת:" המסר למפרי הסדר הוא שהם מסכנים חייהם"

בג׳בל מוכבר החלה התפרעות שכללה ידויי אבנים ובקת״ב לעבר השוטרים ולוחמי מג״ב שהיו מוצבים סמוך למרפסת מאיר נקר, במשימת אבטחת תושבי המקום. הכוח הדף את המחבלים הפורעים לתוך ג׳בל מוכבר שם המתינו צעירים רבים אשר הבעירו צמיגים והציבו פחי אשפה על הציר והתעמתו עם השוטרים והלוחמים. 
כוח לוחמי מג״ב הגיע ובנסיון לפרוק מהניידת לצורך מעצר מיידי בקת״בים, הושלכו לעברו בקת״בים שנכנסו לניידת וגרמו לפציעות של הלוחמים. הכוח שהיה בסכנת חיים ממשית ביצע ירי באוויר ולעבר מיידי בקת״בים ועצר 8 חשודים קטינים החשודים ביידוי אבנים. 


עם המעצר ופיזור המחבלים הכוח יצא לכיוון הכניסה לג׳בל מוכבר שם טופלו ע״י מד״א. מהמקום פונו ע״י מד״א  3 שוטרים במצב קל להדסה עין כרם ושערי צדק ועצור מקומי במצב בינוני לבית החולים שערי צדק. בשעה 16:35 נמסר למד"א מרחב ירושלים על מספר פצועים שנמצאים ברחוב מאיר נקר סמוך לג'אבל מוכאבר בירושלים. פארמדיקים של מד"א פינו לבתי החולים צעיר כבן 25 (ככה"נ בן מיעוטים) במצב בינוני עד קשה עם פציעה בפלג גופו התחתון, פונה לבית חולים שערי צדק. 3 בפצועים נוספים בהם:  1 בינוני גבר כבן 27 עם כוויות בפלג גופו העליון  ובפצוע נוסף באורח קל עם כוויות בפלג גוף עליון מפונים עי צוותי מד"א לעין כרם. פצוע קל נוסף טופל במקום.

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי ״פעם אחר פעם מוכיחים השוטרים ולוחמי מג״ב את מסירותם למשימה תוך חירוף נפש לשמירה על בטחון תושבי העיר.  אני שולח איחולי החלמה מהירה ללוחמים שנפגעו, פעילותם ראויה להערכה ושבח״.

בתוך כך, בשמואל בן עדיה בשכונת א-טור הפרעו צעירים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי מג״ב והשוטרים. הכוח ביצע מרדף אחריהם, אחד הצעירים השליך אבן לעבר לוחם מג״ב תוך כדי מנוסתו ופגע בו, הלוחם המשיך במרדף על אף הפגיעה ועצר את החשוד. מדובר בפלסטיני קטין כבן 17.  
מפקד גדוד קדם במג״ב ירושלים, סנ״צ אביעד כתפי שיבח את הלוחם ״אנו פועלים מדי יום אל מול פורעים המסכנים את הלוחמים. המעצר של החשוד בוצע בנחישות רבה ומסירות של הכוח למשימת הגנת הציבור״. 

אירועי הפרות סדר נוספים קרו בשכונת א-טור שם הושלכו בקבוקי תבערה. והתפרעויות של צעירים בשכונת עיסוויה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות התקרית בג'בל מוכבר: "אני מברך את משטרת ירושלים שבהמשך להנחיות ראש הממשלה עברה לבצע פעילויות יזומות למניעת טרור ואלימות מקו התפר אל תוך השכונות עצמן.  הגעתי למקום התקרית בג'בל מוכבר וראיתי שוטרים מקצועיים ומיומנים בהתעמתות עם מפרי הסדר. שוטרים אלו מהווים מגן אנושי על השכונות היהודיות בעיר.  אני משבח את אומץ ליבם של השוטרים ומאחל רפואה שלמה לפצועים. המסר למפרי הסדר הוא שהם מסכנים את חייהם, נביא אותם לדין והם ישלמו מחיר יקר. אני דורש מהמנהיגות בשכונות הערביות במזרח העיר, במנהלים קהילתיים, מהמוכתרים ומהמבוגרים האחראים לקחת אחריות על הצעירים ומפירי הסדר ולהחזיר את השקט לירושלים״.

מוקדם יותר היום (ו') השר לביטחון פנים גלעד ארדן ביקר ברחבת הכותל לאחר הערכת מצב שקיים עם קציני משטרה. "בירושלים פרוסים החל משעות הבוקר אלפי שוטרים כדי להבטיח את השקט והביטחון בה. הנוכחות המשטרתית מורגשת ונעשה כל שביכולתנו כדי שהשקט יישמר ככל שניתן. המשטרה תנקוט ביד קשה ביותר נגד כל מפירי הסדר".

 

 

תמונות: באדיבות דוברות העירייה וחטיבת דובר המשטרה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה