רה"מ במקום הפיגוע בירושלים ובכביש 443: "אנחנו משנים מדיניות"



ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הבוקר בירושלים במקום בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ ז"ל ובכביש 443 בעקבות האירועים האחרונים באיזור, נתניהו " אנחנו מכריזים מלחמה על זורקי האבנים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סייר ברחוב אשר וינר בארמון הנציב, שם נהרג בערב החג אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל. משם המשיך לנקודת תצפית במצודת אדומים בה שמע סקירות ממ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו, ממפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי וממפקד מג"ב ירושלים יזהר פלד. 

בהמשך הגיע ראש הממשלה למוצב צה"ל על ציר 443, שם שמע סקירות ממ' פקמ"ז אל"מ רוני נומה, מאו"ג איו"ש תא"ל ליאור כרמלי וממח"ט בנימין ישראל שומר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו משנים מדיניות. המצב שקיים איננו מקובל עלינו ואנחנו מתכוונים לתת את הכלים גם לחיילים וגם לשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד גם נגד מיידי האבנים וגם נגד זורקי בקבוקיהתבערה. האבן לא מבחינה בין רכב שנפגע כאן ונהרג בו אזרח ישראלי, לבין אותה אבן שנזרקת בתחום הקו הירוק. אנחנו הולכים לאמץ שינויים גם בהוראות פתיחה באש וגם בעונשי מינימום, החלת עונשי מינימום על מיידי בקבוקי תבערה ואבנים. כמו כן, נגדיל בצורה מסיבית את הקנסות לגבי קטינים ומשפחותיהם כדי לגרום להרתעה גם שם. במדינת ישראל לא מקובל עלינו שיהיו אותן תופעות, ואני לא מדבר רק על הצירים המובילים לירושלים או על ירושלים עצמה, אני מדבר גם על הגליל והנגב. אנחנו משנים את המדיניות למלחמה בזורקי אבנים ובזורקי בקת"בים".

רה"מ אמר על הר הבית: "אנחנו בעד שמירה קפדנית על הסטטוס קוו בהר הבית, הסטטוס קוו מופר כל הזמן על ידי מסיתים, פורעים שמתבצרים בהר הבית, שמתנכלים למתפללים, או יותר נכון למבקרים יהודים. גם זה לא מקובל עלינו, גם בזה אנחנו מטפלים תוך כדי שיתוף והתדיינות עם ירדן, ולא רק איתה".


בעת הביקור במקום בו נהרג אלכסנדר ליבלוביץ אמר נתניהו: "כאן, בלבה של ירושלים, באי תנועה, בדרך מרכזית, פורע ופושע עומד כאן, על אי תנועה, לוקח אבן, וזורק פעם אחר פעם לתוך השמשה הקדמית של מכוניות של תושבי ירושלים, עד שהוא מצליח לגרום להרג - זה לא הרג, זה רצח. האבן
 הזאת היא אבן אחת יותר מדי, אנחנו מכריזים מלחמה על זורקי האבנים, מיידי הבקבוקים והפורעים למיניהם". בסיור השתתפו גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

 
תמונות: פלאש 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה