״מתנות גדולות״ בהדסה



לאחר חודשים ארוכים של ציפייה לתרומת כבד, כשמצבו הרפואי הלך והתדרדר, ר׳ מאושר. חגג את יום הולדתו ה-30 עם כבד חדש בהשתלה מוצלחת

הבשורה על כבד מתאים להשתלה שנמצא עבורו הגיעה לקראת ראש השנה ולקראת מעבר דירה. ההשתלה המוצלחת היא לדבריו המתנה הכי גדולה שחלם עליה.

ד׳ר הדר מרחב, מנהל מרכז ההשתלות בהדסה, ביצע את ההשתלה יחד עם ד׳ר עבד חלאילה. ״מדובר בגבר צעיר שעבר השתלה אחת לפני שש שנים ואיבד את השתל עקב זיהום קשה בדרכי המרה״, מסביר ד׳ר מרחב. ״הוא היה מאושפז בחודשים האחרונים כאשר נשקפה סכנה ממשית לחייו. כעת לאחר ההשתלה מצבו טוב, הוא בהכרה ומשוחח עם בני משפחתו, והוא הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם אל המחלקה הכירורגית. לשמחתי, בדיוק ביום הולדתו ה-30 הוא זכה לכבד חדש בגופו, וביום הולדתי שלי זכיתי לבצע בו את ההשתלה״.

ר׳ אשר מתאושש בקצב טוב מן הניתוח מספר כי בהתחלה חשש. ״הידיעה שאצטרך לעבור השתלה נוספת הפחידה אותי, וכשהודיעו שנמצא עבורי כבד הרגשות היו מעורבים. מצד אחד חשש, מצד שני התרגשות. השתלת כבד היא מורכבת וזו לא פעם ראשונה שאני עובר את התהליך. אבל עכשיו אני בסדר, מרוצה מאוד״.

רעייתו של ר׳ מספרת כי בעלה מטופל ביחידת הכבד בהדסה מספר שנים והיה ברור כי ההשתלה תתבצע באותו בית החולים. ״עברו רק חמישה ימים מההשתלה שהתבצעה ב-11/9, יום ההולדת שלו והוא כבר נראה שונה משמעותית. הצבעים שלו השתנו, הוא נראה פשוט נפלא. כששמעתי שיצטרך השתלה נוספת נבהלתי ובכיתי אבל היום כשהשלב הזה מאחורינו- זו הקלה רצינית. זו מתנה מדהימה ליום ההולדת שלו ובכלל לראש השנה״.  ״אנו מבקשים להודות למשפחת התורמת״, מדגישה רעייתו של ר׳, ״על הבחירה המדהימה והלא פשוטה שקיבלה בתרומת איבריה וכן לצוות בבית החולים אשר מלווה אותנו ותומך בנו במשך חודשים ארוכים, עד להשתלה המוצלחת״.


תמונה: דוברות הדסה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה