השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "צריך לשנות את הנהלים של פתיחה באש"



על רקע ההסלמה בבירה מתייחס גלעד ארדן, השר לביטחון פנים למדיניות נגד מיידה האבנים: "מיידי אבנים ובקת"בים צריכים לשבת שנים ארוכות בכלא"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו כינס דיון חירום בנוגע בו הציג פתרונות למלחמה בזורקי אבנים ובקבוקי תבערה. בדיון הוחלט על הקמת צוותים שייבחנו שינוי בנהלי פתיחה באש, עונשי מינימום למורשעים ועוד.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר (ד') בתכנית 'רצון חופשי' בהגשת אבי רצון "אני כבר ביומי הראשון ראיתי מה קורה במזרח העיר וכל בוקר אני מקבל את הדיווחים על כמות השלכת האבנים ובקבוקי התבערה. ואז אני למד על הבעיה שקיימת בתחום של הוראות פתיחה באש ועל הקלת העונשים ששופטים גוזרים על אותם מיידים. אני חושב שעלו אתמול בדיון עם ראש הממשלה מספר הצעות מאוד משמעותיות, לחוקק עונשי מינימום על כל מי שנוקט פעולת טרור שכזו. המערכת המשפטית גם היא צריכה להבין שחייב להיות שינוי כלפי זורקי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה. בנוסף, גם פה צריך לשנות את הנהלים של הפתיחה באש". 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות האירועים בבירה במהלך החג: "הרצח שהתרחש בערב החג הוא הוכחה נוספת לכך שיידוי אבנים הוא פיגוע לכל דבר. לא ייתכן שאין כל הרתעה ומיידי אבנים שנתפסים משוחררים וחוזרים לפגע. אני קורא לממשלה להשלים מיידית את ההליכים שיאפשרו לשלוח לכלא לשנים רבות כל מי שייתפס מיידה אבנים ולהפעיל את מלוא חומרת הדין כלפי מיידי אבנים. ענישה חזקה, יצירת הרתעה ופעולות מבצעיות נחושות הם הדרך להתמודד עם פיגועי האבנים. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת לבלוביץ ומחזק אותם בשעה קשה זו". באשר לנעשה בהר הבית הוסיף ברקת: "אסור לממשלה לאפשר בשום מצב שהר הבית ישמש מקלט למחבלים ועליה לפעול ללא מורא על מנת להחזיר את הסדר, השקט והקדושה להר. אנחנו מחוייבים לשמירת חופש הפולחן והסטטוס קוו בירושלים, ואני מגנה בתוקף את השימוש הציני שעושים הקיצונים בחופש זה על מנת להפוך את המקומות הקדושים למוקדי טרור. אף מסגד, כנסיה או בית כנסת לא יהיו מקלט לאלימות בשום מקום בירושלים, כפי שלא יהיו בוותיקן, במכה או בכל מקום אחר בעולם".



תמונה: באדיבות חטיבת דובר המשטרה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה