בקבוקי תבערה הושלכו ברחוב הגיא, צוותי כיבוי אש שהגיעו למקום הותקפו



שלושה צוותי כיבוי אש שהגיעו לכבות שריפות ברחוב הגיא בעיר העתיקה הותקפו בעת שהגיעו למקום. השריפות נוצרה ככל הנראה בעקבות בקבוקי תבערה שהושלכו במקום, במקביל ניצב בנצי סאו, מ"מ מקום המפכ"ל "אנו נמצה את הדין עם מי שמפר את הסדר"

צוותי כיבוי הגיעו לכיבוי שריפות ברחוב הגיא הנמצא בתוך חומות העיר העתיקה. חלק מהשריפות החלו בעקבות השלכת בקתב"ים והיה חשש להתלקחות בתים סמוכים.
אודות לפעילות המהירה והמקצועית של צוותי הכיבוי, אשר פעלו באמצעות רכבי כיבוי יעודיים, המסוגלים לנוע על מדרגות ובסמטאות הצרות, נמנעה פגיעה בבתים ובתושבים.
כמו כן, לוחמי האש דיווחו שבכל העת הושלכו לעברם אבנים וחפצים. למרבה המזל, ואודות להגנה בכוחות גדולים של לוחמי משמר הגבול ושוטרי משטרת ירושלים, נמנעה פגיעה קשה בצוותי הכיבוי.

בכבאות והצלה ירושלים מדגישים, כי למרות נסיונות הפגיעה בצוותי הכיבוי. לוחמי האש, ביחד ובסיוע לוחמי משטרת ירושלים, יגיעו ללא מורא, לכל מקום בה ישנה סכנה לפגיעה בתושבים, ולמען מטרה אחת וחשובה. הצלת נפש ורכוש של אזרחים חפים מפשע.

בתוך כך, קיים מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו הערכת מצב בנקודת הכותל, בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים ,ראש אג"מ ,ראש אח"מ וגורמי ביטחון נוספים וזאת לאור האירועים האחרונים בירושלים.
מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו בסיום הערכת מצב "אנו בעיצומו של מאמץ מבצעי  גדול רחב בכל מדינת ישראל ומקיף את כל שוטרי משטרת ישראל כך שמן הסתם עיקר הקשב, ועיקר המאמץ המבצעי מתרכז ומרוכז בירושלים, לצערי הרב בשלושת הימים האחרונים אנו עדים לניסיונות של הרבה מאוד גורמים שמנסים להתסיס ולהחמיר  את המצב הביטחוני בעיר הבירה ובמזרח ירושלים, לפגוע ביציבות הביטחונית, לפגוע בדיו קיום ולפגוע בשמת החג של אזרחי מדינת ישראל. מול העובדות הללו תגברנו את הכוחות בירושלים, מחוז ירושלים נערך גם על בסיס מודיעין וגם על בסיס הערכת המצב שלושת הימים הללו. אנחנו מקפידים לשמר את עקרון חופש הפולחן הדתי לכל הדתות בירושלים, אנחנו נחושים למנוע את הפרות הסדר , אנו נמצה את הדין עם מי שמפר את הסדר, פוגע בשוטרים או מנסה לפגוע באזרחים. היתה כאן עלית מדרגה בימים האחרונים, מתוך המסגדים ועל הר הבית נעשה שימוש וניסיונות פגיעה באמצעות אמצעי חבלה, באמצעות בקבוקי תבעירה, ובהשלכת אבנים לעבר כוחות המשטרה וניסיונות פגיעה באזרחים. לשמחתי ובהערכה גדולה מאוד לכוחות המשטרה שפעלו האזרחים לא נפגעו, יש בקרבנו מספר שוטרים פצועים, אבל זה הסיכון, זו המקצועיות של שוטרי מחוז ירושלים והשוטרים שמתגברים את מחוז ירושלים. הפעילות כאן היתה מקצועית, נחושה מאוד. השוטרים גילו איפוק כדי לא להסלים את האירועים. מי שיצפה בצילומים יווכח שהמתפרעים רעולי הפנים הם אלה שגרמו נזק, נזק גדול ומשמעותי למסגד ולרכוש בהר הבית. מי שמסית אותם, מי שמלהיט את הרוחות צריך בחשבון נפש ובעיקר הוא זה שיישא באחריות לתוצאו. אנחנו עושים הכל כדי לסיים את האירועים הללו במינימום נפגעים, בשמירה על הסדר הציבורי ובהמשך המדיניות של שימור חופש הפולחן הדתי לכלל הדתות."

תמונות: באדיבות דוברות כבאות והצלה  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה