ניצב בדימוס ישראל יצחק: "נכון שיש מפקד מחוז אך יש הבדל בין אחריות לאשמה"



בתחילת השבוע פורסמו מסקנות הועדה שחקרה את המחדל במצעד הגאווה שבעיר, בראיון לרדיו ירושלים אמר יו"ר ועדת הבדיקה, ניצב בדימוס, ישראל יצחק "צריך לזכור שמחוז ירושלים הוא המחוז המבצעי עם עומסים בלתי רגילים"

ועדת הבדיקה בראשותו של ניצב בדימוס ישראל יצחק, בעקבות אירוע הרצח בו תקף החשוד ישי שליסל באמצעות סכין שישה ממשתתפי מצעד הגאווה ביניהם הנערה שירה בנקי ז"ל, שנפטרה מפצעיה, הגישה את ממצאיה, הממצאים כאמור, פורסמו בתחילת השבוע. 

על פיהם שישה קצינים ונגד יודחו מתפקידם, מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי קיבל הערה פיקודית בלבד. הבוקר (ד') בראיון לרדיו ירושלים התייחס לממצאים, ניצב בדימוס ישראל יצחק, מי שעומד בראשות הועדה "הועדה בחנה את אותם צירים מרכזיים והמסקנות שהגענו אליהם היו פועל ישיר להתנהלות האנשים לאורך המצבע, כולל ההכנות המקדימות". בהתייחסו לכך שמפקד המחוז קיבל הערה פיקודית בלב אמר "צריך לזכור שמחוז ירושלים הוא המחוז המצבעי עם עומסים בלתי רגילים. מדובר במאות אירועים שוקרים מדי יום במחוז, וכשיש מפקד אחד שצריך לתת מענה על כל כך הרבה אירועים צריך לקחת את זה בחשבון". אתמול מלאו שלושים למותה של שירה בנקי ז"ל ונערך טקס אזכרה "גם אני ומשטרת ישראל משתתפים בצער המשפחה".

באשר לועדה צריך לבחון את המחדל בצד הפיקודי מבצעי ומנהלי. נכון שיש מפקד מחוז אך יש הבדל בין אחריות לאשמה. למשל, מפכ"ל המשטרה אחראי על כל משטרת ישראל, אך לא נמצא בכל ניידת משטרה בשטח. נכון שמפקד המחוז אחראי על המחדל אך עדיין לא ניתנת עליו האשמה".

תמונה: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה