ממגדל מים נטוש לבית כנסת מפואר



נחנך בית כנסת חדש בשכונת קרית משה בירושלים, במבנה ששימש כמגדל מים בשנות ה-60 והוסב לבית תפילה ומרכז קהילתי

אמש (ב') בנוכחות, הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והמשנה לראש העיר דב קלמנוביץ, נחנך בית כנסת חדש בשכונת קרית משה.

בשנות ה-60 של המאה הקודמת הוקם מגדל מים בירושלים המחולקת, בשכונת קרית משה. עם השנים ולאחר איחוד העיר, שימושו של מגדל המים הלך והופסק עד שלמעשה המבנה נשאר נטוש והפך לקן צרעות ויונים.

 
במינהל הקהילתי בית-רוס האמון על שכונת קרית משה החליטו לקחת את העניינים לידיים והחלו לעמול על פרויקט להקמת בית כנסת במבנה מגדל המים הנטוש כאשר "המנוע" מאחורי השיפוץ הוא עו"ד שלום וסרטייל, מבוני קרית ספר. לשם כך שאבו את המים, ניקו את המבנה, שיפצו אותו והפכו אותו כשיר לשהיית אדם. לאחר מכן בנו בתוכו את כל המתקנים הדרושים ואתמול הוא נחנך כבית כנסת חדש בשכונה. מדובר בשיפוץ ייחודי של מגדל מים לבית כנסת ובו שתי קומות, כאשר עזרת הנשים היא ברום המגדל. 
לאירוע הגיעו ראש העיר ניר ברקת, המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ, הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן, רב בית כנסת יגאל שפרן, רבנים ותושבי השכונה. את האירוע ליוו בניגון חזקי סופר ויצחק מאיר. 
קלמנוביץ, אשר ליווה את תהליך הקמת בית הכנסת ותמך בו אמר לקהל: "כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים - כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם" (משלי כז יט). המגדל והמים מראים את בבואתו של האדם, אם נחייך לשכן בבית הכנסת כמו הדמות המשתקפת במים, הוא יחזיר לנו חיוך".
"בית הכנסת החדש הוא סמל לחדשנות וליצירתיות והוא בית כנסת קהילתי מרשים המעיד על כוח ההתמדה והרצון. בית הכנסת החדש מהווה נדבך נוסף בצמיחתו של הציבור הדתי לאומי בירושלים וכולנו רואים בו לא רק בית תפילה אלא מרכז קהילתי עשיר ותוסס. ישר כח לכל מי שלקח חלק בהקמת המבנה החשוב הזה".
 
לאחר החנוכה הוסיף קלמנוביץ, "התרגשתי מחנוכת בית הכנסת, שאת תהליך הקמתו ליוויתי וכמובן שאמשיך לתמוך ולעודד פעולות שכאלו".

תמונות: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה