עשר תלמידות פונו לבית החולים בשל חשיפה לכספית חומצתית



צוותי חומ"ס וניטור הוזנקו לבית ספר "נתיב בתיה" ברחוב עזרא בשכונת הבוכרים, בעקבות דיווח על אבקת כספית חומצתית שנשפכה באחת הכיתות. תלמידות בית הספר פונו מהמקום ו10 תלמידות פונות לבית החולים בשל חשיפה לחומר

בשעה 12:26 התקבלה קריאה במוקד המבצעים של כבאות והצלה ירושלים, על ילדות בבית ספר אור בתיה, אשר פתחו מיכל חומר לא מזוהה, וכתוצאה מכך חשות ברע. למקום הוזנקו באופן מיידי, ארבעה צוותי חומ"ס וניטור של כבאות והצלה ירושלים. 


צוותי הניטור אשר נכנסו לבית הספר, זיהו כי מדובר בחומר מסוג כספית חמצנית. (כספית אוקסיד mercury oxide מס׳ UN 1641) מדובר בחומר רעיל ביותר. המסוכן בשאיפה, בבליעה, ובמגע עם העור. 
מפקד צוותי החומ"ס הורה על פינוי של כל בית הספר מהתלמידות מחשש לשלומן.
כמו כן מספר בנות שהיו בכיתה בזמן האירוע, ייתכן ונחשפו לחומר וכתוצאה מכך חשו ברע, והן טופלו ופונו לבית החולים ע"י כוחות מד"א ירושלים.
צוותי הניטור ביצעו סריקות באמצעות גלאים בכיתה בה נמצא החומר. בבדיקות לא נמצאו עדויות לשפיכת החומר בכיתה, אולם מכיוון שהחומר רעיל ביותר, קיים חשש כי הוא התפזר באוויר, וחלק מהתלמידות שהיו בכיתה שאפו ממנו. בתום הערכת מצב שנעשתה ע"י כלל הכוחות בשטח, התקבלה החלטה לסגור את בית הספר עד לבדיקה יסודית, ווידוא סופי כי אין כל חומר מסוכן בבית הספר.

רשף משנה איתן צליח מפקד כוחות החומ"ס בכבאות והצלה ירושלים "
קיבלתי דיווח על חומר מסוכן אשר נשפך בכיתה בבית ספר לבנות. הוריתי מיד להוציא למקום, צוותי חומ"ס וצוותי ניטור המתמחים באירועים מסוג זה. כשהגענו למקום דיווחו לי צוותי הניטור, כי מדובר בחומר מסוג כספית חמצנית, החומר היה בתוך קופסה במקום והתלמידות מצאו את הקופסה, פתחו והריחו אותה. אציין כי זהו חומר רעיל ביותר, חומר שיכול לגרום לנזק חמור לכל מי שנמצא בסביבתו, או נוגע בו ללא אמצעי הגנה מיוחדים. בנוסף הוריתי על פינוי בית הספר מכלל התלמידות מחשש לשלומן.
בסיום פעולות הניטור והטיפול בכספית, העברנו את הממצאים למשטרת ישראל ולמשרד להגנת הסביבה, כדי שיבדקו איך הגיע חומר כל כך מסוכן לידיהם של תלמידות בבית ספר".
 
חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ומפנים לביה"ח שערי צדק 9 בנות במצב קל מאוד שמתלוננות על צריבה בעיניים ובחילות. 
 

אהרן גץ מתנדב איחוד הצלה סיפר: "יצאתי מהכולל בו אני לומד בסמיכות למקום עקב דיווח על מספר ילדות שנפגעו מחומר לא מזוהה בבית הספר. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לכעשרה ילדות שהתלוננו על צריבות בעיניים ובעיות נשימה ופונו להמשך בדיקות וקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק. כוחות גדולים של כיבוי אש ואיכות הסביבה פעלו בזירה לבדיקת הנסיבות ולנטרול החומר הרעיל". משערי צדק נמסר כי הבנות במצב קל.

תמונות: באדיבות כבאות והצלה ירושלים  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה