מחבקים את תלמידי בית הספר



מתנדבים מעמותת שלומית; מוסלמי ויהודי, ליוו את תלמידי בית הספר הדו לשוני ביום הראשון ללימודים, אחרי השיקום שעבר בית הספר מאז ההצתה בנובמבר 2014

איתמר בלאיש (בן 19), הוא צעיר יהודי אשר מתגורר בעיר תל אביב ואמיר שבלי (בן 20), הוא צעיר מוסלמי מהעיר ירושלים – שניהם מתנדבים בעמותת שלומית לשירות לאומי אזרחי, ושניהם  ליוו יחדיו את תלמידי ביה"ס הדו לשוני בעיר ירושלים , בראשון בספטמבר.

ארנה קוטלר מנכ"לית העמותה: "עמותת שלומית חרטה על דגלה את ערכי הפלורליזם, השוויון, הסובלנות ואהבת האדם, אך טבעי הדבר שבבית הספר הדו – לשוני, המבטא הלכה למעשה ערכים אלו, ישולבו מתנדבי העמותה, המייצגים את הקשת האנושית של החברה בישראל בכלל ושל מתנדבי העמותה בפרט".

איתמר בלאיש: "לעמותת שלומית הגעתי לפני כחצי שנה. היה חשוב לי להתנדב דווקא בבית הספר הדו לשוני בגלל הערך החברתי שלו.  מדובר בביה"ס ייחודי בו התלמידים והמורים הם גם יהודים וגם ערבים. זהו אחד המקומות היחידים במדינת ישראל בו ניתן לראות את השוויון והרצון לחיות יחד ללא שנאה וזהו ערך שצריך לחלחל לכולם בחברה הישראלית. במסגרת השירות אני מעניק שיעורים תגבור פרטניים לכיתות ז עד י"ב.  כשאני מלמד את התלמידים ומסייע להם אני מרגיש את האהבה שיכולה להיות קיימת אצל כולנו ואת האור בקצה וזאת תחושת סיפוק שאין כדוגמתה".

אמיר שבלי: "אני למדתי בבית הספר הדו לשוני 12 שנה. מכיתה א עד י"ב. בתור ילד לא הבנתי את מלוא המשמעות של למידה משותפת של ערבים ויהודים, אבל עם השנים הבנתי את החשיבות הרבה שבכך. המשפחה שלי מגיל צעיר לימדה אותי ואת האחים שלי לשאוף לחיות בדו קיום ושוויון כך שהבחירה לחזור לבית הספר דרך הליווי של אותם הילדים שבחרו ללמוד יחד, נראית לי הכי טבעית ונכונה. גם אחים שלי יתחילו את לימודיהם בבית הספר הדו לשוניביום שלישי הקרוב ויתרה מזאת,  הם מכירים את איתמר ואוהבים אותו מאוד".

תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה