כתב אישום נגד ישי שליסל: הורחק על ידי שוטרות אך נכנס בדרך אחרת



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ישי שליסל המואשם ברצח בכוונה תחילה, ושישה ניסיונות רצח. על פי כתב האישום שליסל ניסה להיכנס למתחם הצועדים, שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק והוא פנה לכניסה אחרת

שליסל מואשם כי בעת מצעד הגאווה אשר התקיים בירושלים ביום 30.7.15 הוא דקר למוות את שירה בנקי ז"ל וניסה להביא למותם של שישה צועדים נוספים וכן פצע צועדת נוספת, בזמן שהתפרץ למתחם המצעד ודקרם בסכין שבה הצטייד מראש. לפני עשור דקר שליסל שלושה בני אדם גם כן, במצעד הגאווה בירושלים. 

כזכור ביום חמישי משטרת ירושלים הגישה הצהרת תובע נגד שליסל, והוגשה גם חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה כי שליסל כשיר לעמוד לדין. בדיון הציג נציג המשטרה את חוות הדעת, שעליה חתמו רופאי המרכז הירושלמי לבריאות הנפש כפר שאול, שקבעה כי הוא כשיר.

על םי כתב האישום שליסל ניסה להיכנס אל מתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק מהמקום. שליסל פנה לרחוב וושינגטון הסמוך. ישי שליסל הסתיר את הסכין בתוך בגדיו ובסמוך לשעה 18:39 נכנס אל מתחם הצועדים דרך רחוב וושינגטון, בסמוך לחנות מכולת המצויה במקום, תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום.

באותה עת צעדו אנשים רבים במתחם הצועדים ברחוב קרן היסוד בסמוך לרחוב וושינגטון, ביניהם שירה בנקי ז"ל. שליסל נכנס אל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונעץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר. כתוצאה מנעיצת הסכין בגבה נגרם לשירה בנקי ז"ל קרע בריאה הימנית ובכלי דם, אשר גרם לאיבוד דם רב. שירה בנקי ז"ל התמוטטה ואיבדה את הכרתה ונגרם לה נזק מוחי קשה. היא פונתה לבית החולים ונותחה מספר פעמים, וביום 2.8.15 נפטרה כתוצאה מפציעתה.

 תמונה: flash 90/ יונתן סינדל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה