הותר לפרסום: נעצרו החשודים בפיגוע בקבוקי תבערה בבית חנינא



היום (א') הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של חוקרי המפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים ושב"כ נעצרו לפני כשבועיים 9 צעירים ערבים בחשד ליידוי בקבוקי תבערה לעבר רכב בציר 20 שגרם לפציעתם של שני אנשים ולעבר 'בית השבעה' בבית חנינא

במהלך החודשים האחרונים אירעו 3 אירועי יידוי בקת"בים לעבר 'בית השבעה' בבית חנינא ללא נפגעים.

מספר ימים אחר כך, ב 3 אוגוסט, ביצעו הפעילים פיגוע נוסף- ממנו נפצעו כאמור 3 ישראלים- חברי החוליה השליכו בקבוקי התבערה ממרחק מטרים בודדים מהכביש בבית חנינא, במטרה לשרוף רכב ובו יהודים.

חוקרי המפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים החלו באיסוף מודיעין ופעילות משותפת, אינטנסיבית ומקצועית יחד עם השב"כ הובילה למעצרם של 9 חשודים, תושבי בית חנינא והעיר העתיקה, החשודים כי התארגנו כחוליה לביצוע המעשים. חברי החוליה הודו בחקירתם בשב"כ כי תיכננו את הפיגוע מראש, כנקמה על רצח התינוק הפלסטיני, עלי דואבשה ואביו, שביתם הוצת בכפר דומא.

כשזיהו רכב שמתקרב לצומת ובו נהג בעל חזות יהודית (חובש כיפה) , השליכו לעברו 3 בקת"בים, אותו הכינו בעצמם. אחד מבקבוקי התבערה התנפץ על הכביש, השני פגע ברכב ונדלק מה שגרם לנוסעת הרכב לפתוח את הדלת והשלישי התנפץ והתלקח בסמוך לנוסעת שיצאה מהרכב.

כאמור, כנגד החשודים (5 בגירים ו-4 קטינים) תושבי בית חנינא והעיר העתיקה, הוגשו כתבי אישום חמורים כנגד המעורבים. נגד מיידי הבקת"ב על הרכב, הוגש כתב אישום בגין ניסיון לרצח.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את החוקרים וציין כי 'שיתוף הפעולה הפורה בין חוקרי המפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים לשירות הבטחון הכללי והחקירה המקצועית שניהלו הוביל למעצרם המהיר של החשודים בידוי בקבוקי התבערה בכביש 20 ולעבר 'בית השבעה'. מדובר באירועים חמורים ומסכני חיים ואנו נמשיך לפעול בנחישות לאיתור ומעצר פורעי החוק המסכנים את חיי הציבור במטרה למצות עימם את מלוא הדין ולשמור על חיי תושבי העיר ומבקריה".

תמונה: באדיבות כבאות והצלה -האירוע ב3.8

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה