מאות חרדים הפגינו נגד פתיחת מתחם היס פלאנט בשבת



מאות חרדים הפגינו הערב (ו') נגד פתיחת מתחם היס פלאנט בשבתות: יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה ומג״ב, נופצו שמשות. השוטרים תחמו את האזור והדפו את המפגינים

מתחם היס פלאנט מוקם כחלק ממרכז שרובר לתרבות במתחם 16 מסכי ענק, הקרנה דיגיטלית, סאונד תלת מימד, אולמות IMAX ,4DX . המתחם שהוקם שוכן על דרך חברון פינת נעמי, נמצא לא הרחק מחומות העיר העתיקה והבשורה לציבור החילונים בערי היא שהמתחם יהיה פתוח בשבת.
בכל סופשבוע יהיו הופעות עם מוזיקה חיה לקהל הרחב ללא תשלום. בתוך כך יהיו הופעות תיאטרון ותרבות לילדים. בנוסף, יתקיימו הקרנות בשידור חי של אופרות ומופעי בלט מהמובילים בעולם.


בעדה החרדית כבר הודיעו שהם מתנגדים לפתיחת המתחם בשבתות וכי מדובר בחילול השבת בירושלים. בשישי הפגינו מאות חרדים כחלק ממחאה נגד פתיחת המתחם בשבת. פשקווילים ברחבי העיר קראו לציבור להשתתף במחאה "עם כניסת השבת יתכנסו המוני החרדים לדבר ה' למחאה גדולה", "מול מחללי השבת.. נשתתף כולנו בקבלת שבת המונית". 
 

במהלך ההפגנה יידו המפגינים אבנים לעבר כוח המשטרה, נופצו שמשות של מבנה של רשות השידור. המשטרה הדפה את כוח המפגינים. מוקדם יותר השבוע אמר מוקי גרידינגר מנכ"ל רשת "יס פלאנט" "כי לא מדובר בהפרה של סטאטוס קוו, אנחנו לא בנינו את המתחם באמצע מאה שערים. אני לא משנה את הסטאטוס קוו, יש פה פחות מקילומטר בית קולנוע שהיה פתוח בשבתות (רב חן) במשך עשרים שנה. יס פלאנט מביאה עימה לירושלים ניסיון בינלאומי רב ומומחיות בתחומי הקולנוע זאת בשילוב קרן שרובר אשר הטביעה חותמה  בתחומי התרבות בירושלים, אשר יחד יציעו לעיר חווית תרבות וקולנוע משולבת".
 
תמונות: באדיבות קבוצת העיתונאים רוטרניק. תמונה מקבלת השבת ההמונית:  אברהם צמח - סוכנות הידיעות "חדשות 24".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה