מרכז חדשני לאוטיזם יוקם באוניברסיטה העברית



מרכז חדש וייחודי לאוטיזם יוקם על ידי האוניברסיטה העברית והמרכז הרפואי הדסה, בהשקעה מתוכננת של כ- 75 מליון דולר

המרכז החדש ייצג שינוי בתפיסת הטיפול בהפרעת האוטיזם, והראשון שיישם באופן מיידי מחקר חדשני לשירותים קליניים, ומעורבות קהילתית. כמו כן המרכז שיוקם יהיה מרכז האוטיזם הראשון במזרח התיכון אשר מבוסס על אוניברסיטה ומחקר. בעוד שכמה אוניברסיטאות בישראל ובמזרח התיכון מציעות תוכניות מחקר על אוטיזם, ולצידן עמותות ספציפיות המציעות שירותים קליניים בתחום, עדיין לא קיים מודל מקיף של שיתוף פעולה כפי שמוצע כאן. יתר על כן, שילוב זה של מחקר, חינוך, והכשרה בעבודה קלינית וקהילתית הוא נדיר מאוד במרכזי אוטיזם ברחבי העולם. דגש מיוחד הוא על לתת מקום לבעלי הפרעה זו ובני משפחותיהם.

המרכז יהיה מרכז חדשני, המתמקד בצבירת ידע והפצתו למחקר, פיתוח מקצועי, טיפול קליני ומעורבות קהילתית בתחום של אוטיזם. המחקר יתבסס על ידי היחסים עם הקהילה, דבר אשר יוביל לפרקטיקה קלינית טובה יותר וליישום מידי של החדשנות במחקר. כך יעבדו בסמיכות זה לזה ותחת קורת גג אחת, מומחים בתחומים שונים, ויפתחו ביניהם דיאלוג פורה, שיתוף פעולה תומך וגירוי מחשבתי.  השילוב בין התחומים הטיפוליים והמחקריים יהפוך את המרכז לחדשני והעדכני ביותר בארץ וימצב אותו כמרכז המוביל בתחום האוטיזם בארץ ובאזור כולו.

הפרעה בספקטרום האוטיסטי (ASD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית מורכבת אשר מאובחנת באחד מכל מאה ילדים בישראל, מספר הילדים המאובחנים כאוטיסטים גדל בעשורים האחרונים, כתוצאה מעלייה במודעות ובאבחון.  משרדי החינוך, הבריאות והרווחה שמו את ה- ASD בראש סדר העדיפויות והם מספקים שירותי אבחון, תוכניות התערבות, ותמיכה למשפחות. למרות מאמצים אלה, עדיין קיימים פערים משמעותיים במערכת התמיכה. מרכז האוטיזם החדש שיוקם באוניברסיטה העברית בשיתוף עם בית החולים הדסה יבקש למלא את הפערים הללו ויהווה את המרכז הבין-תחומי האוניברסיטאי הראשון לאוטיזם בישראל.

השילוב האינטר- דיסצפלינרי במרכז מייצג את המסר הרחב של המוסד ואת שינוי התפיסה בתחום האוטיזם בישראל- האוטיזם היא הפרעה השייכת להיבטים רבים ולתחומים שונים ועל כן ההסתכלות והמחקר צריכים להיות רחבים ומורכבים. לפיכך יכיל המרכז שילוב בין תחומים ובתי ספר, החל מהפקולטה לרפואה עם בתי הספר לעבודה סוציאלית ולחינוך ועד לפסיכיאטריה, פסיכולוגיה ביולוגיה ויתר תחומי הידע הרחבים המרוכזים באוניברסיטה העברית.

לדברי פרופ' דוד ליכטשטיין, דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטה "שילוב הכוחות המדעיים הרלוונטיים בפקולטות שונות באוניברסיטה העברית כולל רפואה, עבודה סוציאלית וחינוך, יחד עם המצוינות הקלינית של בתי החולים של הדסה, מבטיחים שפעילות המרכז אומנם תצליח ותביא לפריצות דרך במחקר, באבחון ובטיפול באוטיזם".

תמונה: flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה