לבנות את מרכז ירושלים



כמה פעמים אמרת לעצמך "אם רק היו שואלים אותי הייתי מציע ש....."? אז הפעם יש לך אפשרות לעשות זאת ואפילו לזכות ב- 25,000 ש"ח

עיריית ירושלים באמצעות חברת "עדן"- החברה לפיתוח מרכז ירושלים, משיקה תחרות יוצאת דופן ופונה לכלל הציבור להגיש רעיונות לפיתוח מרחב בריכת ממילא וגן "הארי ווילף" (גן העצמאות) ההיסטוריים שבמרכז העיר ירושלים אשר מכילים בתוכם אלמנטי מים על מנת לשמור על הקו ההיסטורי של המקום.

מטרת התחרות היא לקבל מהציבור רעיונות יצירתיים וחדשניים לפרויקטים, או פעילויות שניתן לבצע בבריכת ממילא וסביבתה, בצורה קבועה ובצורה זמנית. ההצעות יכולות להיות עיצוביות (כגון תכניות לפיתוח נופי, אדריכלי וכדומה), או בתחום החברתי/תרבותי. הרעיונות שיוגשו חייבים לקחת בחשבון את רגישות האתר הארכיאולוגי שמכיל בתוכו אתר טבע עירוני ובית הקברות, בשילוב הסיפור ההיסטורי של הבריכה.

יש לציין כי בכל תכנית שתוצע יבוצע שימור של הבריכה והמטרה היא להפוך את המקום ממקום מוזנח לפנינה שמשלבת שימור לצד חידוש הסביבה.

התחרות פתוחה לכל תושבי העיר, בכל הגילאים, ובכלל זה גם לבעלי עסקים, מוסדות תרבות, יוצרים ואמנים. את הזוכה בתחרות תבחר ועדת שיפוט, בראשות ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, כאשר  סך הפרסים בתחרות יעמדו על 85,000 ש"ח והרעיון היצירתי והמעניין ביותר יזכה את בעליו ב-25,000 ש"ח.

התחרות הינה נדבך נוסף בחזון שמוביל ראש העיר, ניר ברקת לפיתוח מרכז העיר, בשיתוף התושבים בקבלת ההחלטות שישפיעו על ציבור המבקרים והתיירים במרכז העיר.

גן העצמאות הינו הגן הציבורי המשמעותי ביותר במרכז העיר ועיריית ירושלים באמצעות חברת עדן מבצעת בשנים האחרונות עבודות רבות להרחבת מגוון הפעילויות המתקיימות בו, לרווחת התושבים. במסגרת זו שודרגה התשתית להקמת מופעים, פותחה גינת משחקים גדולה בפינה הצפון מערבית ונבנה בית קפה סמוך לרחוב אגרון. בנוסף, בכוונת העירייה לפתח גינת כלבים בשטח הגן ולהמשיך ולפתח שטחים נוספים בגן  כדי להגדיל את שטחו ומגוון הפעילות בו.

בסוף התחרות, ההצעות הזוכות והצעות נוספות יוצגו לציבור הרחב בתערוכה שתתקיים בבית המודל בעיריית ירושלים.

בצידו המזרחי של הגן (בין הרחובות אגרון, בן סירא ומנשה בן ישראל), נמצא שטח גדול המכיל בתוכו אלמנט מים בנוי, שטחים פתוחים, בית קברות ובריכת ממילא שהינה שריד ארכיאולוגי חשוב וחלק ממערכת המים הקדומה של העיר.

הבריכה ההיסטורית מתוארכת לימי הבית השני' יש המייחסים את הקמתה להורדוס ויש המאחרים את הקמתה למאה השנייה או השלישית לספירה. הבריכה אגרה מי גשמים מאגן היקוות שכלל שטחים נרחבים באזור מרכז העיר של ימינו. המים שבבריכה הועברו אל בריכת חזקיהו שברובע הנוצרי שבעיר העתיקה. 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ציין כי "בירושלים לתושבים חלק מרכזי בפיתוח העתיד של העיר ובעיצוב המרחב הציבורי בה. בריכת ממילא שנבנתה לפני 2000 שנה, תהפוך בזכות תושבי העיר למוקד מרכזי במרכז העיר ותהווה מודל לשיתוף פעולה פורה בין התושבים לעירייה. תנו לנו את הרעיונות היצירתיים ביותר שלכם, ואנחנו נגשים אותם".

סגן ראש-העיר, עופר ברקוביץ אמר כי "אנחנו ממשיכים במלאכת הפיתוח וחיזוק מרכז העיר. אנחנו מאמינים שהשבתה של בריכת ממילא לפעולה יכולה להוות קפיצת מדרגה בגיוון החוויות במרכז העיר ובשמירת ייחודיות המרחב. אנחנו קוראים לאנשים היצירתיים של ירושלים, אלו שההיסטוריה חשובה להם אך גם העתיד של העיר, לסייע למחשבה על הפיתוח של הבריכה".

אלון שפייזר, מנכ"ל עדן הוסיף כי "כחברה האמונה על פיתוח מרכז ירושלים אנו רואים חשיבות רבה בשילוב התושבים והסוחרים בכל הקשור לפיתוח מרכז העיר, למשיכת קהלים ותיירים נוספים ולהעצמת חווית השוטטות. כפי שאנו מעודדים את סוחרי מרכז העיר להתאגד ולהיות כוח משמעותי בפיתוח מרכז העיר, כך נשמח לקבל רעיונות יצירתיים ומקוריים של כלל התושבים למען פיתוחו של אחד הגנים המרכזיים והחשובים בעיר".

יש לציין כי ההצעות החלו לזרום למשרדי חברת עדן. לאחרונה הגישו שני אחים שניצלו את החופש הגדול על מנת להכין תכנית יפה וצבעונית לבריכת ממילא.

פרטים על התחרות, את ה"קול קורא" המלא, ניתן למצוא באתר עיריית ירושלים בכתובת:https://www.jerusalem.muni.il/Messages/kol/Pages/kol_mmila.aspx.

את ההצעות יש להגיש למשרדי חברת עדן, ככר ספרא 2, ירושלים, עד לתאריך 1/9/2015 בשעה 14:00, באופן המוסבר בנוסח המלא ב"קול קורא". ההצעות הזוכות והצעות נוספות יוצגו לציבור הרחב בתערוכה שתתקיים בבית המודל בעיריית ירושלים.

תמונות: באדיבות חברת עדן  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה