הסיפור מאחורי הדלת בעמק הצבאים



חברת רב בריח תרמה לפרויקט התערבות פיסולית במרחב הפתוח של עמק הצבאים, דלת מדגם בייסיק של החברה, ליאב יצחק שופן, סטודנט שנה ג' בצלאל בחר להעמיד את הדלת בעמק הצבאים ובכך להציג את נופה של העיר

בשבוע שעבר הושק פרויקט עמק הצבאים, במסגרתו הציגו שישה סטודנטים מבצלאלעבודות פיסוליותבמרחב הפתוח של עמק הצבאים בירושלים. הפרויקט נעשה בשיתוף החברה להגנת הטבע, עיריית ירושלים ובצלאל, והנחתה אותו מאיה מוצ'בסקי פרנס.

ליאב יצחק שופן, סטודנט שנה ג' בבצלאל מהמחלקה לקרמיקה וזכוכית, בחר להעמיד דלת מדגם בייסיק של חברת רב-בריח,בה מותקנות 2 עיניות לכיוונים הנגדיים. את הדלת תרמה החברה, כולל התקנתה בסמוך לעמק. את הסיבה לבחירה הסביר ליאב יצחק שופן בצורת ההתבוננות הייחודית של העמק, המציגה את הנוף של ירושלים ושל העמק ביחד: ״בית הוא הגדרה של מקום בטוח, של המקום האישי והפרטי. לרוב הדבר היחידי שמפריד בינינו לבין העולם החיצוני הוא דלת.בעמק הצבאים נוצר סוג של חוצץ מאוד דק בין אזור המחיה של הצבאים והעיר. הדלת אמנם נעולה, אבל גם בו זמנית אינה נועלת דבר. העבודה שהצבתי מייצרת צורת התבוננות חדשה בעמק, ובהתבוננות בעיניות הדלת, המייצרות מעיין זוג עיניים המתבוננות אלייך, ניתן להביט בעיניים האלה ולקבל את נוף העיר והעמק כיחידה אחת".

תמונה: באדיבות יח"צ  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה