השבוע ייפתח יס פלאנט בירושלים: בעדה החרדית מאיימים להפגין



אחרי שנים של תכנון ובנייה, ייפתח ביום חמישי השבוע מתחם ה-yes planet, בירושלים, עם 16 מסכי ענק, אולמות IMAX, תלת מימד וחידושים נוספים. העדה החרדית: "צאו להפגין נגד חילול השבת בירושלים"

אחרי שנים של ציפייה ייפתח בחמישי הקרוב בבירה מתחם ה"יס פלנט" עם 16 מסכי ענק, הקרנה דיגיטלית, סאונד תלת מימד, אולמות IMAX ,4DX , ויהיה פתוח בשבת. המתחם שהוקם שוכן על דרך חברון פינת נעמי, נמצא לא הרחק מחומות העיר העתיקה.

ליעד קרימברג, מנהלת השיווק אמרה היום "אנחנו שמחים לבשר על פתיחת המתחם, זוהי בשורה לתושבי ירושלים שיוכל להגיע וליהנות ממתקני הקולנוע המתקדמים ביותר".  


מתחם יס פלאנט מוקם כחלק ממרכז שרובר לתרבות וכל סופשבוע יהיו הופעות עם מוזיקה חיה לקהל הרחב ללא תשלום. 
בתוך כך יהיו הופעות תיאטרון ותרבות לילדים. בנוסף, יתקיימו הקרנות בשידור חי של אופרות ומופעי בלט מהמובילים בעולם. בבניית המתחם, הממוקם על ציר התיירות  שבין שער יפו וטיילת שרובר, הושקעו כ - 200 מיליון שקלים.

חברי המועצה החרדים כתבו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מדובר בהפרה חמורה ביותר של הסטטוס קוו בירושלים". דב קלמנוביץ, יו"ר הבית היהודי בירושלים והמשנה לראש העיר, מתנגד לפתיחת מתחם 'יס-פלנט' בשבת "השבת הינה ערך דתי וחברתי. שמירה על הסטוטוס קוו מספקת מחויבות לשקט בירושלים", אמר קלמנוביץ בתגובה לפרסומים כי מתחם 'יס-פלנט' יפתח בשבת והוסיף "הגיע הזמן שהציונות הדתית תגיד את דברה ותילחם על השבת כפי שהיא נלחמת על ארץ ישראל. נאבק על השבת כמו שאנחנו נאבקים על הבתים בבית אל. יצרתי קשר עם מנהיגי הבית היהודי ברמה הארצית על מנת שהנציגות המקומית והארצית יעבדו יחד".

בתגובה לכך אמר היום (ג') במסיבת עיתונאים, מוקי גרידינגר מנכ"ל רשת "יס פלאנט" "כי לא מדובר בהפרה של סטאטוס קוו, אנחנו לא בנינו את המתחם באמצע מאה שערים. אני לא משנה את הסטאטוס קוו, יש פה פחות מקילומטר בית קולנוע שהיה פתוח בשבתות (רב חן) במשך עשרים שנה". 
יס פלאנט מביאה עימה לירושלים ניסיון בינלאומי רב ומומחיות בתחומי הקולנוע זאת בשילוב קרן שרובר אשר הטביעה חותמה  בתחומי התרבות בירושלים, אשר יחד יציעו לעיר חווית תרבות וקולנוע משולבת.
בתוך כך, במודעות המתפרסמות על קירות שכונות ירושלים תחת הכותרת "השבת בירושלים בסכנה איומה" נקראית התושבים להפגין בשבת על מנת "לעצור את פתיחת הקלונוע". טרם נקבעו מקום ושעה לעריכת ההפגנות. 

יס פלאנט ירושלים משתרע על שטח כולל של כ- 28,500 מ"ר שמשתלב באזור ייחודי המהווה חלק מציר התיירות והתרבות המשתרע משער יפו, דרך בריכת הסולטן, הסינמטק, החאן, מתחם הרכבת החדש ועד אזור המלונאות וטיילת ארמון הנציב הצופה מזרחה אל הנוף המדברי של הרי יהודה וים המלח.

מרכז שרובר לתרבות וקולנוע יס פלאנט ירושלים, משתרע על פני 6 קומות, וכולל 16 אולמות קולנוע מתוכם 2 אולמות רב תכליתיים למופעים מגוונים, אשר יותאמו גם לשימוש של הופעות תיאטרון. בנוסף, במתחם אולם IMAX ייחודי, השני מסוגו בישראל, המציג את שוברי הקופות הגדולים בטכנולוגית הקרנה וסאונד עוצרי נשימה ואולם DX4 המציג סרטים עם מימד נוסף של חישה לחוויית צפייה עוצמתית, שטחי תצוגות, אמנות ותערוכות מתחלפות, בתי קפה ומסעדות ושטחי מסחר. המתחם כולל גם כ - 350 מקומות חנייה ב- 3 קומות, זאת בנוסף לחניון קרוב במתחם התחנה.

בנוסף להקרנות הקולנוע יציע המתחם גם מגוון רחב של תערוכות מתחלפות ומופעי תרבות. התערוכה שתלווה את פתיחת המתחם הינה תערוכה מעבודותיו  של האמן המוביל דוד גרשטיין - "דו קיום" Coexistence, בה  מציג האמן מגוון יצירות המבטאות מנעד של רגשות וחוויות, שמקורן בקונפליקט המתמיד בסביבה שבה אנו חיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה