חרדים בניחום אבלים אצל משפחת בנקי:" הרוצח לא מייצג אותנו"



קבוצת פעילים חרדים, בראשות ארגון גשר, הפועל לקידום הערבות ההדדית בחברה, הגיעו ביום שישי לניחום אבלים אצל משפחת בנקי בירושלים, אשר ביתם-שירה נרצחה במצעד הגאווה שנערך בשבוע שעבר בירושלים

המנחמים החרדים סיפרו להוריה של שירה בנקי ז"ל שהם מתנערים ממעשיו של הרוצח, ומגנים זאת בכל תוקף:" אנחנו חלוקים בדעותינו, ואנו לא יכולים להסכים עם דרך החיים הלהטבי"ת, אבל האופן להביע את ההתנגדות שלנו הוא בשיח, ולא באלימות."

כמו כן, הוסיפו, "באחריותנו לוודא שידנו לא שפכה את הדם הזה, ושעשב שוטה כמו שליסל לא יצוץ חלילה מחר שוב. בסופו של דבר אנחנו חיים פה באותה מדינה, ועלנו ללמוד לחיות יחדיו זה לצד זה. אחרת לא נוכל להתקיים כאן."

הוריה של שירה התרגשו מאוד מהביקור, וביקשו לחזק את המנחמים החרדים שעשו מעשה "אמיץ " כהגדרתם ובאו לנחמם.

אביה של שירה הדגיש בעת הלוויה שהוא מודע לכך שלא כל החרדים מקשה אחת ולא ניתן לייחס את הרצח לקבוצה כזו או אחרת, אמר לקבוצת החרדים, כי כעת הוא משוכנע שהחברה החרדית לא עומדת מאחורי המעשה.

אביה של שירה הוסיף כי  ביום שבו שני גברים יוכלו ללכת יד ביד ברחובות ירושלים ולא יביטו לעברם באופן מוזר, לא יצטרכו מצעד גאווה, וכן שהפרהסיה חייבת להישאר ניטרלית שכל אחד יוכל להיות מה שהוא בלי לחשוש.

"אילן גאל-דור מנכ"ל ארגון גשר, אמר כי , יש לנו עם אחד ומדינה אחת וצריך לעשות ככל שביכולתנו שקבוצות שונות ילמדו לחיות בשלום אחת עם השנייה.מגוון דעות הוא המציאות, וצריך לפעול לכבוד גם בזמנים של מחלוקת. חרדים, דתיים וחילוניים פועלים בגשר ובמקומות נוספים במגמה חשובה זו. אין לנו ארץ אחר."

תמונה: באדיבות ארגון גשר  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה