מאות בני נוער לוקחים חלק בקורסי הקיץ של מד"א



במד"א זה כבר הפך למסורת- במהלכי חופשת הקיץ, עוברים מתנדבי הנוער של מד"א מגוון קורסים והכשרות על מנת להמשיך ולתרום למשימות הצלת החיים של מד"א ולשדרג את הידע המקצועי שלהם

במהלך חודש יולי סיימו כ-680 מתנדבי נוער מד"א פעילים קורס תאר"ן (תחנת אירוע רב נפגעים) שנערך בשני מחזורים אשר שידרג משמעותית את רמת הכשרתם.

במהלך חודש אוגוסט יערכו מספר קורסי הכשרה נוספים עבור מתנדבי נוער מד"א בהם קורס מדריכים צעירים בו ייקחו חלק כ-130 מתנדבי נוער מד"א אשר יסייעו בעתיד בהדרכות מד"א בתרגולי חניכים בקורסים ובחניכה אישית.

במהלך חודש אוגוסט יוכשרו כ-220 מתנדבי נוער מד"א להיות מדריכי עזרה ראשונה, בוגרי הקורס ידריכו בעתיד את בני נוער שמצטרפים למד"א בכל רחבי הארץ בקורסי עזרה ראשונה בהיקף של 60 שעות ואת הציבור הרחב בפרויקט ההחייאה של מד"א בקניונים ובמקומות ציבורים.

קרוב ל- 1,000 בני נוער כבני 15 שמיועדים בעתיד להתנדב במד"א מגיעים בחופשת הקיץ לתחנות מד"א ברחבי הארץ שם הם עובדים קורסי עזרה ראשונה בהיקף של 60 שעות, המתנדבים החדשים יצטרפו בתום ההכשרה לשורות נוער מד"א וישתלבו בין אלפי מתנדבי נוער מד"א הפעילים.

בנוסף, בימים אלו משתתפים עשרות בני נוער ב'קייטנת מד"א להצלת חיים' לילדים בגילאים 12-14 בתחנות מד"א השונות ברחבי הארץ, בקייטנות שנמשכות כשבוע, לומדים הילדים במשך 4 שעות בכל יום.

לזהות מצבים מסכני חיים, את סדר הפעולות הנכון שיש לבצע כדי להגדיל את סיכוי ההישרדות של הנפגעים, פעולות החייאה בסיסיות, חבישות וקיבועים תוך שימוש במיטב הטכנולוגיות, צפייה בסרטונים להמחשה, דיונים וניתוח מצבים מהמציאות היומיומית.  מדריכת הקורס, חובשת רפואת חירום ונהגת אמבולנס במד"א אורנה בסון: "בני הנוער צמאים לידע וזו הרגשה עילאית לראות ילד שמגיע עם רגישות לחיי אדם ורצון להציל, אני מאוד נהנת מהדרכת הקורס, הילדים שואלים שאלות חכמות וזה נותן סיפוק אדיר. אני רואה בילדים האלו את דור העתיד של מד"א"

מנכ"ל מד"א אלי בין: "יכולתו של ארגון מד"א מבוססת לא מעט על כוח האדם המצוין המרכיב אותו, ואני מלא גאווה אל מול אלפי בני הנוער האיכותי והמיוחד הזה שלוקחים חלק בהכשרות מד"א בחופשת הקיץ בכל שנה מחדש על מנת לסייע לארגון שמשימתו, הצלת החיים. רבים מבני הנוער הללו, יהפכו בעתיד למתנדבים בוגרים ועובדים שימשיכו לתרום לארגון, לא יכולנו לבצע את המשימות היומיומית הניצבות בפנינו בלעדיהם."

תמונות: באדיבות דוברות מד"א  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה