צהרוני העירייה המוזלים יוצאים לדרך



השבוע התחיל הרישום לצהרוני העירייה המוזלים (ציל"ה) לשנת הלימודים תשע"ו (2015-2016) לגני הילדים, לחטיבות הצעירות ולכיתות א'-ב'

תכנית ציל"ה (צהרוני יום להעשרה), במודל הירושלמי, תפעל השנה, זו השנה הרביעית והיא מהווה בשורה משמעותית לאוכלוסיית ההורים העובדים בעיר. צהרוני ציל"ה מהווים מסגרת המשכית חינוכית, מקצועית ואיכותית עבור הילדים והוריהם בסיום יום הלימודים בגן ובבית הספר.

עיריית ירושלים בשיתוף עם החברה למתנ"סים, אגודת רנה קאסן וועד ההורים המרכזי יפעילו את הצהרונים באישור משרד החינוך, כאשר היעד המרכזי הינו לתת מענה בטוח, חם ומותאם בתחום הרגשי- חברתי לילדים במסגרות הצהרון. זאת בעזרת בניית תכנית פדגוגית המותאמת לשעות הצהריים, הכשרת הצוותים, מתן חוגי העשרה ותוכניות תוספתיות.

התוכנית ממומנת בחלקה על-ידי משרד החינוך, עיריית ירושלים ותשלומי הורים בהתאם להחלטת הממשלה ומנכ"לית משרד החינוך. אנו קוראים להורים להקדים ולהירשם על מנת לאפשר היערכות מיטבית שתאפשר את פתיחת כל מסגרות הצהרון הנדרשות עם תחילת שנת הלימודים, בכפוף למספר הנרשמים -ההרשמה תימשך עד ה-20 באוגוסט.

בעיר ירושלים צפויים לפעול השנה כ-466 צהרונים בגני הילדים וכ-145 מסגרות בתי ספר צפויים להשתתף בתכנית.

הרישום לגני הילדים:

הצהרונים יופעלו על ידי החברה למתנסים ויתקיימו בימים א'-ה' עד השעה 16:30. הצהרונים יכללו צוות מקצועי ומיומן, חוג שבועי וארוחה חמה ומזינה. בנוסף יזכו הילדים ל-12 ימי קייטנה (8:00-16:00) במהלך ימי החופשה של משרד החינוך. ממוצע הילדים בכל צהרון יעמוד על 22 ילדים.

עלות הצהרונים במערב העיר:

360 ₪ לחודש להורים עובדים ששכרם עד 2,325 ₪ לנפש.

440 ₪ לחודש להורים עובדים ששכרם מעל 2,325 ₪ לנפש.

550 ₪ לחודש להורים שאינם עובדים.

 

הרישום לכיתות א'-ב':

הצהרונים יופעלו באמצעות אגודת רנה קאסן בבתי הספר שישתתפו בתכנית ויתקיימו בימים א'-ה' עד השעה 16:30. במסגרת פעילות ההעשרה בתכנית ייהנו התלמידים משני חוגים פנימיים בשבוע ויקבלו ארוחה חמה. בנוסף, יופעלו הצהרונים בתכנית ל-12 ימים נוספים במסגרת ימי החופשה של משרד החינוך (במהלך חנוכה ופסח) בין השעות 8:00-16:00.

ניתן להירשם באתר אגודת רנה קאסן.  נוסיף כי הפעלת הצהרונים מותנית במספר הילדים הנרשמים (פתיחת מסגרת מותנה ברישום מינימלי של 25 תלמידים).

עלות הצהרונים (בכפוף לאישור התעריפים על-ידי משרד החינוך): 

365 ₪ - למשפחה בה הכנסה ברוטו לנפש עד 2,325 ₪ (שני הורים עובדים).

465 ₪ - למשפחה בה הכנסה ברוטו לנפש מעל 2,325 ₪ (שני הורים עובדים).

555 ₪- למשפחה בה ההורים אינם עובדים (היקף תעסוקה מתחת ל125% משרה).

ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך ניר ברקת "תלמידי העיר ירושלים יזכו כבר מהיום הראשון ללימודים להמשך פעילות חינוכית ואיכותית בצהרונים העירוניים. החינוך הירושלמי נותן מענה איכותי ובעלות מינימלית לילדי והורי העיר ונמשיך לפעול לחזק את מערכת החינוך, לשפר את איכות החינוך ולהוזיל את העלויות והתשלומים המוטלים על ההורים ולטובת תלמידי העיר."

אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים ברך את הגורמים השותפים על  האחריות ושיתוף הפעולה, שמאפשר את הפעלת הצהרונים בתכנית ציל"ה בשנת הלימודים הקרובה וציין כי "כמו בשנה שעברה גם השנה העירייה יחד עם המינהלים הקהילתיים ואגודת רנה קסאן עשתה את כל הדרוש על מנת שהשירות החשוב הזה יתחיל לפעול כבר ביום הראשון ללימודים. כמו כן השנה הוגדלו כמות המסגרות ומאות משפחות נוספות ברחבי ירושלים יוכלו להינות ממנו."

פז כהן יו"ר ארגון ההורים בירושלים הוסיף "פתיחת צהרוני ציל"ה תשע"ו במועדם 1.9 ובאיכות שנקבעה, היא בשורה אמיתית להורי ירושלים. אנחנו מברכים את עיריית ירושלים, מינהל החינוך, השותפים הרבים ואת מנהלי תחום הגנים בארגון ההורים העירוני - ישראל אליסף ומיקול ניצא שבזכות מאמציהם הכבירים והמשותפים, יזכו ילדי ירושלים בתוספת איכותית וההורים יחסכו כסף".

ירושלים היא העיר הראשונה בארץ שהובילה את הרחבת צהרוני ציל"ה גם לכיתות א'-ב' ומהווה בכך בשורה משמעותית לאוכלוסיית ההורים העובדים בעיר.

תמונה: flash 90/ משה שי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה