גל החום גובה קורבנות: חייל התייבש ומת



טוראי דן סלע, חייל בן 18 התמוטט ממכת החום במהלך סיור בעיר העתיקה ונפטר לאחר מכן בבית החולים, פועל בניין התמוטט במעלה אדומים וקבוצת נערות פונו לבית החולים כתוצאה מהתייבשות לאחר טיול בואדי קלט

בשעה 13:42 נמסר למד"א מרחב ירושלים על צעיר שהתמוטט בחניון הר ציון בירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח שערי צדק צעיר כבן 18 במצב אנוש, מחוסר הכרה ועם סימני מכת חום. מדובר בחייל טוראי דן סלע בן 18 מעפולה שהתמוטט במהלך סיור בעיר העתיקה.  

צוות הרופאים של בית החולים שערי צדק נלחם על חייו אך בצער רב נקבע מותו. הפאראמדיקים של מד"א רפאל הרבסט וחגי ונגוש סיפרו : "כשהגענו למקום, ראינו על המדרכה צעיר כבן 18 מחוסר הכרה, חובשת שהייתה במקום ניסתה לסייע לו, מייד התחלנו בטיפול, הוא היה עם סימנים של מכת חום, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול לקירור חום הגוף, נוזלים וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים, כשמצבו הוגדר קשה מאוד ולא יציב " .

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה על מנת לתחקר באופן מעמיק את נסיבות האירוע .כמו כן, הנחה ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, את כלל המפקדים בצה"ל לשוב ולחדד את הנהלים בנוגע לפעילות בעומס חום. צה"ל משתתף בצער המשפחה וילווה אותה בכל שיידרש.
 
הוריו של החייל דן סלע שנפטר כתוצאה ממכת חום חמורה הסכימו לתרום את איבריו ולהציל חיים. ״לדן היה כרטיס אדי ואנו מכבדים את רצונו לתרום איברים ולהציל חיים״.

בתוך כך, גל החום ממשיך להכות, בשעה 14:37 נמסר למד"א מרחב י-ם על פועל שהתמוטט ככה"נ על רקע מכת חום במפעל  במעלה אדומים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח הדסה בהר הצופים גבר כבן 59 , במצב קשה, מעורפל הכרה, עם סימני מכת חום.

מהדסה נמסר כי גבר כבן 52 פונה אל המרכז הרפואי הדסה הר הצופים לאחר שנמצא מחוסר הכרה ביקב במישור אדומים. מצבו בינוני ויציב, הוא מעורפל הכרה, סובל מהתייבשות ומחום גבוה- לפחות 42 מעלות, סימנים המעידים על מכת חום.מטופל בחדר המיון ובהמשך ביחידה לטיפול נמרץ.

בנוסף, אל חדר המיון במרכז הרפואי הדסה הר הצופים פונו ארבע נערות בגילאי 18-20 כתוצאה מהתייבשות.  הן טיילו בואדי קלט ונזקקו לחילוץ. מצב ארבעתן קל, מטופלות במיון.

תמונה: באדיבות דובר צה"ל

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה