בקבוק תבערה הושלך לעבר מכונית בבית חנינא: 3 בני אדם נפצעו



שלושה בני אדם נפצעו הערב (ב') כתוצאה מבקבוק תבערה שהושלך לעבר מכונית בכביש 20 ליד בית חנינא שבמזרח העיר, הרכב נשרף כליל

בכביש 20 לכיוון בית חנינא הושלך הערב (ב') בקבוק תבערה לעבר רכב.  צוותי מד"א שהגיעו למקום פינו צעירה כבת 27 במצב בינוני כשהיא סובלת מכוויות ברגליים וביד, לבית החולים הדסה עין כרם שהייתה במכונית, בעלה שגם היה ברכב לא נפגע. עובר אורח צעיר כבן 20, שעבר במקום וניסה לכבות את הרכב פונה לבית החולים במצב קל עם כוויות בגפיים העליונות ולאחר ששאף עשן. 
אדם נוסף, מתנדב איחוד הצלה פונה במצב קל להדסה עין כרם, עם חבלה קלה בגב, ככל הנראה נפגע כתוצאה מהדרדרות הרכב בו פגע הבקתב. כוח משטרה ולוחמי מגב במקום מבצעים סריקות לאיתור חשודים.

צוותי הכיבוי שהגיעו למקום פעלו לכיבוי שני כלי הרכב שעלו באש.  מחקירה של חוקר שריפות מכבאות והצלה ירושלים, חקירה שבוצעה באירוע שריפת הרכבים בבית חנינא. עולה כי השריפה החלה בעקבות השלכת בקת"ב על רכבים אשר נעו בכביש. רכב אחד נפגע מבקת"ב וכתוצאה מהשלכת הבקת"ב הרכב התנגש ברכב שני שנפגע גם הוא מהשריפה. 
הרכב שנפגע מהבקת"ב נשרף כליל השני ניזוק חלקית.


רס"ר מוחי עליאן מפקד צוות כיבוי שפעל בשריפה: "הוקפצנו לכביש 20 ליד בית חנינא עם הצוות שלי ושני צוותי כיבוי נוספים בעקבות דיווח על רכבים בוערים. הגענו תוך זמן קצר למקום והבחנו ברכב בוער כליל ובסמוך אליו רכב נוסף שנפגע גם הוא מהאש לאחר שהרכב הבוער התנגש בו.
התחלנו מיד בפעולות כיבוי באמצעות קצף וחומרי כיבוי נוספים, פעלנו במהירות ובזהירות מכיוון שמיכל הדלק ברכב התבקע והדלק שנשפך ממנו החל לבעור ולסכן רכבים סמוכים נוספים.
לאחר מספר דקות השתלטנו על השריפה. במקביל לפעולות הכיבוי כוחות מד"א טיפלו במספר פצועים אשר נפגעו מהשריפה".


רשף משנה צדוק שילו חוקר כיבוי שחקר את השריפה: "מחקירה שביצעתי בשריפת  הרכבים, הגעתי למסקנה כתוצאה מהממצאים בשטח, ומאופן בעירת הרכב. כי השריפה החלה בעקבות השלכת בקבוק תבערה על רכבים אשר נסעו בכביש. כתוצאה מהשלכת הבקת"ב נהג הרכב איבד שליטה והתנגש במשאית וברכב נוסף. כמו כן הרכב שנפגע מהבקת"ב נשרף כליל והמשאית ניזוקה מהשריפה".

חבר מועצת העיר ירושלים מיכאל מלכיאלי תושב שכונת נוה יעקב הסמוכה למקום האירוע: "האירוע הערב חציית קו אדום ודבר שאסור לעבור עליו לסדר היום. אני אישית ובני משפחתי חטפנו מספר פעמים אבנים בעת נסיעה בציר בן ציון נתניהו. תושבים רבים מהאזור, חטפו גם הם באין ספור מקרים- ידוי אבנים. אני  סומך על כוחות הביטחון שיניחו את ידם על אותם פורעי חוק. יחד עם זאת, מאחל החלמה מהירה להפצועים".

נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים ב'איחוד הצלה' סיפר: "הגעתי לזירה בתוך פחות מדקה לאחר שמתנדב איחוד הצלה שנפגע אף הוא באירוע עלה בקשר ועדכן על האירוע, מדובר ברכב פרטי שספג בקבוק תבערה וכתוצאה מכך נגרמה תאונה עם משאית ורכב נוסף עליו נהג מתנדב איחוד הצלה, למרבה הנס אשה ששהתה ברכב שנפגע מהבקת"ב טופלה בזירה במצב בינוני ובהכרה מלאה, המתנדב טופל בזירה במצב קל".

בעקבות הפיגוע הערב במחלף בנציון חבר מועצת העיר משה ליאון (הליכוד) בהודעה בפייסבוק :
"אסור שהאירועים הקשים שאירעו בימים האחרונים יאפשרו לטרור להשתולל ולהרים ראש. לשישים אלף תושבי פסגת זאב מגיע להגיע הביתה בשלום בלי שאף אחד יפגע בהם בדרך. מאחל החלמה מהירה לפצועים".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן על פיגוע הבקת"ב בירושלים: "בקבוקי תבערה והשלכת אבנים הם טרור, וטרור הורג. אני מצפה מכל מי שגינה את אירועי הטרור בסוף השבוע לגנות גם את הפיגוע שהתרחש הערב אשר גבה שני פצועים, ובנס לא הרוגים. עלינו לנקוט יד קשה כלפי טרור נקודה. אין טרור יהודי או טרור ערבי, יש טרור אחד, שהורג".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות בקבוקי התבערה שנזרקו הערב בירושלים: "כל אבן ובקבוק תבערה שנזרקים הם פיגוע טרור חמור שלא נשלים איתו. לא ניכנע לטרור ולא נשנה את שגרת חיינו. כל האירועים בירושלים יימשכו כרגיל.  אני מאחל לפצועים החלמה מהירה. שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה וביקשתי ממנו לתגבר את הכוחות הפועלים בציר כדי להגביר את הביטחון בו ואני בטוח שהמשטרה תשים במהרה ידה על המפגעים".

תמונות: באדיבות כבאות והצלה ירושלים 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה