"נרצחה רק בשל העובדה שהייתה מלאת חיים"



שלושה ימים לאחר הפיגוע במצעד הגאווה שהתקיים ביום חמישי בעיר, נפטרה שירה בנקי, הנערה בת ה-16 שנפצעה באורח קשה, בבית החולים הדסה עין כרם שבעיר

שירה בנקי שנפצעה באורח אנוש ביום חמישי במצעד הגאווה לאחר שנדקרה על ידי ישי שליסל. שירה בת ה-16 נפטרה היום (א') מפצעיה למרות מאמצי הצוות הרפואי. משפחתה הסכימה לתרום את איבריה.

משפחת בנקי מסרה "שירה שלנו המקסימה נרצחה רק בשל העובדה שהייתה נערה בת 16 שמחה, מלאת חיים ואהבה שבאה לתמוך בזכותם של חבריה וכל אדם לחיות לפי דרכם. ללא כל תכלית ובשל רשעות טפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו. דברים רעים קורים לאנשים טובים ודבר רע מאד קרה לילדה נפלאה ומדהימה. המשפחה מייחלת לקצת פחות שנאה והרבה יותר סובלנות". 

בבית החולים שערי צדק מאושפז פצוע נוסף במצב בינוני/

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, הנהלת העיר ומינהל החינוך מביעים צער עמוק על הירצחה של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה. ברקת ציין כי "הרצח במצעד הגאווה ברחובה של ירושלים הוא מעשה נפשע, ולא ניתן לו להשיג את מטרתו. נמשיך לאפשר חופש ביטוי מלא בעיר לכל אחד, נמשיך לתמוך בכל הקבוצות והקהילות בעיר ובבית הפתוח, נגביר את החינוך לקבלת האחר ולסובלנות במערכת החינוך ולא נירתע מאלו המנסים בדרכים נלוזות למנוע זאת. אנו מאחלים תנחומים למשפחה וממשיכים לתמוך בקהילת בית הספר ובחבריה ללימודים".

עיריית ירושלים ממשיכה כל העת ללוות באמצעות אנשי מקצוע ופסיכולוגים את התלמידים בבית ספרה של הנערה. בנוסף העירייה פתחה קו טלפון מיוחד בשיתוף עם ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בו יכולים להיעזר תלמידים, אנשים שצעדו במצעד וכל מי שחש מצוקה במספר 1201. כמו כן, מפעילה החטיבה לקידום נוער בעירייה את דף הפייסבוק "מענה ברשת" אשר מעניק עזרה ראשונה נפשית לבני נוער ומופעל ע"י אנשי מקצוע, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

מועצת התלמידים והנוער הארצית, הגוף המייצג את כלל בני הנוער במדינת ישראל, מביעה כאב עמוק על פטירתה של שירה בנקי ז״ל, הנערה שנרצחה בפיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים.  המועצה מגנה גילויי אלימות וגזענות מכל סוג שהוא, מעשים אלו מעצימים את הפער בין כלל חלקי האוכלוסיה ומשמרים את השנאה והפירוד. אנו קוראים לבני הנוער ולכלל החברה לקבל ולהכיל, לחבר בין שונים ולכבד את השונה והאחר. בשם כלל בני הנוער במדינת ישראל, אנו שולחים את תנחומינו לקרוביה ומחבקים את משפחתה וחבריה ברגעים הקשים. מי ייתן ולא נדע עוד מקרים כאלה.

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״הסכין שרצח את שירה בנקי ז״ל חותך ודוקר את החברה הישראלית כולה, והפצע יתקשה להגליד. לצערי הפכנו לחברה שאוהבת לשנוא ומתקשה לאהוב. השבת קראנו את "לא תרצח", אבל מי שמדמה לחשוב שהאל מדבר מגרונו ועושה מעשה נבלה כביכול בשמו- מסוכן מכל. המעשה השפל מזעזע כל לב ונפש ומהווה כתם על החברה שלנו, על היהדות ועל הישראליות. אנו נקראים למלחמת חרמה בכל תופעה של קיצוניות ובריונות. בשעות קשות אלו אני מבקש לשלוח תנחומיי הכנים למשפחת בנקי ולכל חבריה ומכריה״.

 יו"ר האופוזיציה יצחק (בוזי) הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו לאחר היוודע מותה של שירה בנקי: "אני בוכה על שירה, קורבן נוסף של טרור יהודי. היא תיכוניסטית, בגילם של ילדיי והכאב הוא נורא. אנחנו לא נסבול אלימות, גזענות ולהט"בופוביה משום סוג. אני תובע ברגע הזה מראש הממשלה להוציא את להב"ה, לה פמיליה ושאר ארגוני השנאה והטרור מחוץ לחוק ולהילחם בכל המסיתים המלבים את השנאה בעם ובמדינה. תנחומים מכל הלב למשפחתה,  יהי זכרה של שירה ברוך".

 ראש הממשלה בנימין נתניהו שולח את תנחומיו למשפחתה של שירה בנקי, אשר נפטרה היום מפצעיה לאחר שנדקרה במצעד הגאווה בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו: "שירה נרצחה מכיוון שהיא תמכה באומץ בעיקרון לפיו כל אחד ואחת זכאים לחיות את חייהם בכבוד ובביטחון. לא נאפשר לרוצח הנתעב לערער על הערכים היסודיים שעליהם מושתתת החברה הישראלית. אנו מוקיעים בשאט נפש את הניסיון להשליט שנאה ואלימות בקרבנו, ונפעל על מנת למצות את הדין עם הרוצח".

שר החינוך, נפתלי בנט: ״זהו יום שחור למדינת ישראל, יום שבו דמותנו הפכה חושך לגויים במקום להיות אור לגויים, יום שבו נרצחה תלמידת תיכון רק בשל דעותיה ועמדותיה בזמן שצעדה במצעד הזדהות עם הקהילה הלט״ב. אין שום ערך בעולם ששווה מוות של ילדה בגללו, ואין שום ערך בעולם שמותר להסית נגד האחר בעבורו. משרד החינוך נערך למתן סיוע ייעוצי - פסיכולוגי מיידי לתלמידי ומורי בית הספר. אני שולח תנחומים עמוקים לבני משפחתה של שירה״.

חברי ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים המומים וכואבים  על הירצחה של שירה בנקי ז"ל.   אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחה והחברים. נמשיך לפעול ללא לאות לקידום החינוך והסובלנות במערכת החינוך בשיתוף הצוותים החינוכיים בבתי הספר וביחד עם משרד החינוך, משטרת ישראל, עירית ירושלים והמינהלים הקהילתיים. נמשיך לעשות ולדרוש כל שניתן לשמירת הבטחון  ברחובות ירושלים - ללא קשר לדת, צבע או השקפת עולם.  אנו קוראים למצות את הדין עם הרוצח הנתעב ועם כל מי שמעודד בגלוי המשך פגיעה באנשים חפים מפשע בכלל ובקהילה הלהט"בית בפרט.

מהבית הפתוח נמסר כי ימשיך לפעול במתכונת חירום, ויהיה פתוח ומאויש באנשי ונשות מקצוע לתמיכה ושיחה על האירועים. גם קו הטלפון של הבית פתוח יהיה זמין למענה בהמשך היום: 02-6250502.
שרה קלה מאיר, מנכ"לית הבית הפתוח: "יד המרצח נתמכה בידי כל מי שליבה את השנאה בלבבות. לא נשקוט ולא ניאלם עד שיימחו גלי המשטמה וההסתה מעלינו, עליהם רכב פושע נתעב, ושלח יד בנפשה של נערה צעירה שכל חטאה היה אהבה. תיעוב ופחד לא ירפו ידינו מהדרישה הבלתי מתפשרת לחיות את זהותנו - לצעוד בירושלים בראש מורם וללא מורא. סכינים לא יעצרו אותנו. לא נידום עד שחיינו יהיו ראויים לזכרה."

דנה שרון, יו"ר הבית הפתוח: "הקהילה הגאה הירושלמית והבית הפתוח מבכים את הירצחה של שירה בדם קר, בידי מתנקש אכול שנאה ופחד. הסכין שפצעה את שירה, מושחזת בשנאת חינם, הונפה כנגד כל אלה שמחו למען סובלנות ושוויון. היא דקרה את כל אלה שמאמינים בחברה מתוקנת, בה יכולים כל איש ואישה לבחור את דרכם בעולם, ולחיות בהתאם לזהותם וצו מצפונם. היא דקרה את כל אלה המאמינים בחיים ומכבדים את הבריות. בערוב ימי בין המצרים וערב ט"ו באב, הביאו מעשיו של רוצח שפל להוסיף ימי אבלות על שחרבו חייה של נערה אחת ומשפחתה, בדקירה משתקת של סכין."


תמונה: באדיבות המשפחה, ומדף הפייסבוק 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה