שיבושים ברכבת הקלה: בית הדין לעבודה הורה לנהגים לשוב לעבודה



ועד נהגי הרכבת הקלה וההסתדרות הודיעו להנהלת הרכבת כי יקיימו היום (א') במהלך היום שיבושים והשבתות שיפגעו בשירות הניתן לנוסעים. בית הדין האזורי לעבודה קיבל את בקשת הנהלת הרכבת והורה לנהגים לשוב לעבודה מיידית

ועד הנהגים וההסתדרות הודיע כי ישבית הבוקר (א') את כלל הרכבות הקלות. מסיטיפס נמסר בתגובה כי "העיתוי אינו מיקרי. לטובת שיפור השירות לנוסעים, הוחלט בתיאום עם העירייה ומשרד התחבורה על שינוי תדירות הרכבות הקלות לאורך רוב שעות היום כך שכל 6 דקות תגיע רכבת וזמני ההמתנה בתחנה יתקצרו. תוכנית חשובה זו מתחילה היום את פעילותה. לצערנו, ועד הנהגים וההסתדרות מנצלים מועד זה באופן ציני, על גבם של הנוסעים תוך נקיטה בטקטיקה של איומים ושיבושים. בתקופה האחרונה הנהלת הרכבת וועד הנהגים מנהלים מו"מ קיבוצי במסגרתו ביקשו הנהגים הכפלה של שכרם וזאת על אף ששכרם הנוכחי והתנאים הנוספים שלהם, גבוהים מהמקובל בתחום. זאת ועוד, תוכנית התדירויות החדשה אינה פוגעת בהם כלל ואף מיטיבה עם הנהגים. למרות מצב דברים זה, החליטו ועד הנהגים וההסתדרות להתנגד לתוכנית מטעמים טקטים במטרה להחזיק בקלף מיקוח. לא יתכן שועד הנהגים וההסתדרות יגרמו להשבתת עיר שלמה וייקחו כבני ערובה ציבור של 140,000 נוסעים ביום. לא יכול להיות שועד הנהגים יהיה זה שיקבע בבריונות מאוסה איך ומתי הרכבת נוסעת. ועד הנהגים וההסתדרות פוגעים בציבור הרחב לתועלתם האישית. אנו מצרים על ניסיונות ועד הנהגים לנהל מו"מ טקטי על גבם של הנוסעים ונחושים שלא להיכנע ולהפעיל את התוכנית לטובת שיפור השירות לנוסעים".

ירון רביד, מנכל סיטיפס הרכבת הקלה: "ההחלטה הפזיזה להשבית את עורק התחבורה המרכזי של בירת ישראל, בעיצומו של החופש הגודל ובשיאה של עונת התיירות, באחד הימים החמים ביותר השנה, היא החלטה אומללה שנובעת מאובדן עשתונות. אנו מרכזים עכשיו את כל המאמצים במיזעור הנזקים שנגרמים בכל דקה ודקה לשגרת החיים בעיר בשל המהלך הפזיז וחסר האחריות הזה."

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, התייחס הבוקר למשבר הרכבת הקלה בעיר ואמר כי: "ההנהלה משמיצה ומהלכת אימים על העובדים, בזמן שהיא נוקטת בהתנהגות בריונית חסרת תקדים. יודגש כי העובדים התייצבו לעבודה מלאה אך ההנהלה היא זו שבחרה לשנות באופן חד צדדי, ובלי להיוועץ בנציגות העובדים, את סדרי העבודה, המפות והתדירות של הרכבות. הטענה כי הדבר נעשה מתוך שיפור השירות, אינה עומדת בקנה אחד עם העובדה כי המהלך שעשתה ההנהלה והאופן שבו נהגה, יצרו סיכון בטיחותי לעובדים ולנוסעים. אני קורא להנהלת הרכבת הקלה להחזיר את הסדר על כנו, לבטל את השינויים החד-צדדים באופן מיידי ולבחון את הצעדים בשיתוף הוועד והעובדים".

בעקבות השבתת הרכבת הקלה בירושלים: חברת אגד החלה לספק שירות חלופי לרכבת. קווים 20,21,24,27 מוארכים החל משעה 6:45 עד לתחנה המרכזית בירושלים. אוטובוסים קצרים מוחלפים למפרקיות כדי שיוכלו להסיע נוסעים רבים יותר. פקחים של אגד וסיטיפס נמצאים בשטח ומסייעים בהכוונת הנוסעים לתחנות. בהתאם להחלטת שופטת בית הדין האזורי לעבודה, יוחלט על הרחבת מערך השירות וההסברה.

בית הדין האזורי לעבודה הוציא צו המורה לעובדים ולנהגי הרכבת הקלה לחזור לעבודה מלאה ותקינה לפי התוכנית שהוגשה ע״י ההנהלה, וזאת עד להחלטה אחרת. השופטת ציינה כי היא מצפה שלא יבוצעו צעדים נוספים שיש בהם לבזות את בית המשפט. הנהלת הרכבת הקלה מברכת על ההחלטה המיטיבה עם ציבור הנוסעים ומגנה את ניסיונות ועד הנהגים וההסתדרות לשבש את החיים בירושלים.

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה