הנשיא ריבלין בעצרת בירושלים: "עלינו לחנוק את ההסתה"



מאות מפגינים הגיעו הערב (ש') לעצרת התמיכה בכיכר ציון שבעיר, נגד הפיגוע שארע ביום חמישי במצעד הגאווה. נשיא המדינה, ראובן ריבלין שנאם בעצרת "ישראל זקוקה לקריאת השכמה". נעצרו 4 צעירים שניסו להפריע לעצרת

בגלל פיגוע הדקירה ביום חמישי במצעד הגאווה בעיר, התקיימה הערב (ש') עצרת מחאה בכיכר ציון. ראבן ריבלין נשיא המדינה נאם במהלך העצרת ואמר  "להבות פשטו בארצנו, להבות של אלימות, של שנאה, של אמונה שקרית מסולפת ומעוותת המציאות. עלינו לכבות את הבערה בטרם תעלה לכלותינו. ישראל היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית, זקוקה לקריאת השכמה. ישראל של החמלה והחסד. לא נהיה קנאים, לא נהיה בריונים, לא נהיה לאנרכיה. מדינת ישראל הייתה ותמשיך להיות מדינה של חוק ומשפט של חסד ושל אהבת האדם. מדינת ישראל הייתה ותמשיך להיות

 הבית שלנו של כולנו. כשתחזור להיות הבית של כולנו ייקרא לך קריה נאמנה, אמן ואמן". 

שרה קלה מאירמנכ"לית הבית הפתוח"אני פונה במיוחד אל שר החינוךנפתלי בנט הגיע הזמן לתקצב את הבית הפתוח לצד כלל הארגונים הגאים שעושים עבודת קודש למען קהילת הלהט"באפנה גם אל שר הפניםסילבן שלום הגיע הזמן לקבוע בחוק תקציב ייעודי בכל הרשויות המקומיות עבור קהילת הלהט"ב -לא רק בתל אביב ובגוש דןאלא גם בפריפריות החברתיות והגיאוגרפיות ירושליםלוד ואופקיםדימונה וגוש עציוןבית שאןחיפה ובאר שבעמקריית שמונה ועד אילתבאותה הזדמנות אני קוראת גם לראש עיריית ירושליםניר ברקת סייע לנו להיכנס לכל בתי הספר בירושלים -כדי לקדם סובלנותקבלת השונה ואהבת חינם. רבים שואלים אותנו למה צריך מצעד בירושליםרבים מכנים אותנו תועבה וגורסים שאנחנו מפיצים טומאה ברחובות עיר קודשאני רוצה להודיע לכל המתנגדים שלא נפסיק לצעוד בעיר הזאת למען שוויון הזכויות שלנוקל מאד לגרש אותנו לגוש דןלנסות לכלוא אותנו בגטו ההומואי בתל אביבאבל אני כאן כדי להגיד שכתושבי ותושבות העיר הזאת יש לנו זכות קיום בכל מקוםבכל עירקיבוץ ועיירת פיתוח בארץ הזאת. אני רוצה להדגיש שאנחנו לא זקוקות לגינוי לאחר מעשהאיננו זקוקות למס שפתיים אלא למעשים של אהבת חינם וחינוך מעמיקתאהבו את השונה היום כדי שלא תצטרכו לגנות אחר כך".

הרב בני לאו: “אי אפשר לגנות את האירוע באמירה 'יהודי לא דוקר יהודי'. יהודי לא דוקר אדם, נקודה ... לאף אחד ואף אחת אסור לגור בארון.ארון זה מוותבית זה חייםובחרת בחיים אנחנו צריכים לשחרר את תורת ישראל מאזיקים שכבלו אותה אנשים חשוכיםהתורה היא תורה של אור .... כול מי שישב בשולחן שבת ושמע בדיחות גזעניות ובדיחות הומופוביות ולא מחה-ידו שפכו את הדם הזה".

 

בתוך כך, מצבה של הנערה שנפצעה בחמישי ממשיך להיות אנוש והיא מאושפזת בהדסה עין כרם, כשהיא מורדמת ומונשמת. מעצרו של החשוד בדקירה ישי שליסל הוארך ביום שישי. 

 4 צעירים יהודים נעצרו בחסימה המשטרתית בבן יהודה. אחד מהם פרץ את החסימה, ניסה לרוץ לכיוון משתתפי העצרת ונעצר. בנוסף נעצרו שניים שניסו לעורר פרובוקציה ותקפו את השוטרים ונוסף שניסה לחלץ אותם מהשוטרים. במהלך המעצרים נפצע לוחם מג״ב בראשו שטופל על ילדי מד"א.

תמונות: יונתן סינדל flash 90


 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה