עלייה בביקוש לבתי מלון בירושלים



הישראלים מגלים את ירושלים: עלייה של 15% בלינות תיירות הפנים בבתי המלון בירושלים בחודש יוני

תיירות הפנים  בירושלים נמצאת במגמת עליה בקיץ 2015, בעוד שבהתאם למגמה הכלל ארצית בישראל, הנתונים מצביעים על ירידה של כ-25% בלינות תיירות החוץ בירושלים, מסתבר שהישראלים מגלים את ירושלים, ובחודש יוני נרשמה עלייה של 15% לעומת יוני דאשתקד, בלינות תיירי הפנים במלונות השונים ברחבי העיר. מאז תחילת  שנת 2014 נרשמה עליה של  21% לעומת שנת 2014.

באגף התיירות של הרשות לפיתוח ירושלים אף צופים עלייה משמעותית במספר הלינות של תיירי הפנים בעיר בחודשים יולי ואוגוסט בעקבות מיזם "קחו יומיים בירושלים"  המציע למבקרים בעיר  לילה שני ב-50% הנחה במגוון בתי מלון, ומאפשר למבקרים הלנים 2 לילות בעיר ליהנות מחופשה משפחתית הכוללת הנחות והטבות בבתי מלון בירושלים, מגוון פסטיבלים ואירועי תרבות במחירים מיוחדים, תערוכות, אטרקציות תרבותיות, אירועי מוזיקה, סרטים וסיורים ללא תשלום באתרים המבוקשים ביותר בעיר.

העיר ירושלים  נערכה מבעוד מועד לתת מענה למבקרים הרבים בעיר והיא מציעה

במסגרת "קחו יומיים בירושלים " מגוון עצום של פעילויות מגוונות המתפרסות על פני כל העיר, החל משעות הבוקר ועד לשעות הלילה המאוחרות, בהטבות משמעותיות, מתוך מטרה לעוד את תיירות הפנים בירושלים, לבנות היצע נרחב למבלים בעיר ולאפשר למטיילים ולמבקרים ליהנות מפעילויות ואטרקציות המרוכזות באזורים מסוימים של העיר ובכך לאפשר ליהנות ממגוון רחב של פעילויות באותו אזור.

בחמש שנים האחרונות  חלה עליה של למעלה מ- % 30 בתיירות הפנים בעיר ירושלים ובשנה האחרונה  חל גידול של למעלה מ-12%  בהיצע חדרי המלון בעיר.

כ-25  מלונות  בעיר  לוקחים חלק באירועי "קחו יומיים בירושלים" ויעניקו 50% הנחה על לילה שני. בין המלונות :  מלונות פרימה, וולדוף אסטוריה, הר ציון, יהודה, מלונות הבוטיק במרכז העיר ועוד.

כ-15 מלונות וביניהם: מצודת דוד, ממילא, ענבל, מלונות דן, מלונות פרימה ועוד, מעניקים ללנים הטבה של  ארוחת ערב אחת חינם.

בין ההטבות ללנים , גם סיור רגלי חינם- ב-5 מסלולים אטרקטיביים שונים.

האטרקציות החדשות, הפסטיבלים והאירועים המובילים בעיר:

פסטיבלים: פסטיבל הקולנוע המציג למעלה מ-200 סרטים ישראלים ובינלאומיים,  פסטיבל חוצות היוצר – בו לוקחים חלק כ-150 אמנים ואומנים מהארץ ומחו"ל לצד הופעות מוזיקליות ,הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות - מופעי תיאטרון הבובות הטובים והעכשוויים ביותר בתיאטרון הקרון,  פסטיבל היין –האירוע המוביל של ענף היין בישראל  המשלב טעימות יין, דוכני מזון והופעות חיות,  פסטיבל מקודשת – אמנים מ-16 מדינות יופיעו באתרים המיוחדים ביותר בירושלים, ועוד.

מוזיאונים: המוזיאונים השונים בירושלים יציעו כרטיסי כניסה מוזלים בין המוזיאונים הרבים שייקחו חלק:  מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים,  מוזיאון ישראל,  מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון ארצות המקרא  ועוד.

"הכוכב הירושלמי" הינו כרטיס כניסה משולב ל-5 מוזיאונים במחיר מוזל של 50 ₪ בלבד: המוזיאון לאמנות האסלאם,מוזיאון היכל שלמה, מוזיאון חצר הישוב ע"ש יצחק קפלן, מוזיאון על התפר, והמוזיאון האיטלקי

תערוכות חדשות ובינלאומיות: כדוגמת תערוכת ה"מיוזיקה" במוזאון המדע  של האמן מיכאל ברדקה ,  תערוכת "ממלכת הדינוזאורים" בגן הבוטני המציעה למבקרים הצצה אל עולמם המרתק של הדינוזאורים ותהיה פתוחה גם בשעות החשכה,  תערוכת "על נהרות בבל" במוזיאון ארצות המקרא, ועוד.

העיר ירושלים מציעה הקיץ מבחר עצום של פעילויות, אטרקציות ואירועים המתאימים לכל המשפחה, רכבת הכותל המציעה סיור חווייתי בין חומות העיר העתיקה,  סיורי סגווי והשכרת אופניים חשמליים,  סיורים במסלולים חדשים במגדל דוד כדוג' הקישלה, בילוי בעמק הצבאים, תחנת הילדים במתחם התחנה הראשונה המציעה פעילויות מגוונות למגוון גילאים, הנחות על מגוון סרטים בסינמה סיטי ירושלים, הנחות על סיורים מודרכים בעיר דוד, סיורים מודרכים ללא תשלום בעיר העתיקה באמצעות אפליקציה חינמית, כניסה חופשית ללא תשלום לפארק ירושלים  המציע שפע של אתרי טבע  מעיינות ושבילי אופניים, ועוד.

אירועי מוזיקה: הנחות על מגוון קונצרטים בפילהרמונית הצעירה ובמרכז למוזיקה, פסטיבל הכלייזמרים, הקרנה חד פעמית של "הסנדק" בליווי מוזיקה בהשתתפות התזמורת הסימפונית של ירושלים ועוד.

בתוך כך, למעלה מ-50 בעלי עסקים ומוסדות בתחום התיירות בירושלים הצטרפו בשבוע האחרון לפורום התיירות של ירושלים

מטרת הפורום לשמש כגוף הייצוגי של ענף התיירות בעיר בפני מקבלי ההחלטות בעירייה ובמשרדי הממשלה, לקחת חלק בתהליכי קבלת ההחלטות והבניה של תוכניות עבודה עירוניות בתחום התיירות, ולסייע בשיפור הקשר בין עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, האמונה על התיירות בעיר ,לבין מאות ואלפי בעלי העסקים הפועלים בתחום.

בין הגופים שהקימו את הפורום: מוזיאון המדע, אברהם הוסטל, אגדת עין כרם, קבוצת אדום-לבן-קולוני, חברת סמארטור, בית אבי חי, הזירה הבין תחומית וקפה נוקטורנו.

הפורום פועל בשבועות האחרונים להרחיב את מספר החברים בו לקראת קמפיין ציבורי שצפוי לעלות לאוויר בתחילת ספטמבר לחיזוק ענף התיירות בעיר.

מיכאל וייס, ממקימי הפורום ובעל אתר התיירות גו ג׳רוזלם: "אנחנו מברכים את החברים החדשים שהצטרפו לפורום, המונה כבר למעלה מ-100 גופים, עסקים ואנשים.  אני מצפה כי בשבועות הקרובים נכפיל את כמות החברים בפורום ואף למעלה מזה. אנו חושבים כי יש לעשות הכל כדי להבטיח שתעשיית התיירות בירושלים תקבל את המקום הראוי לה בתהליכי קבלת ההחלטות בעירייה״. 

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה