מבקר המדינה הוציא צו הגנה לעוזרו של הרב שטרן: "לא להפסיק את העסקתו"



לאחר שיו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, הוציא זימון לשימוע לאבינועם קוטשר, ראש לשכתו של רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן, מתערב מבקר המדינה יוסף שפירא בפרשה ומוציא צו הגנה לאבינועם "הריני מצווה כי המועצה הדתית לא תפגע בתפקידו"

כזכור, שבוע שעבר פורסם כי ישנו חשד לשחיתות במועצה הדתית בעיר. על פי החשד בני משפחתו של יו"ר המועצה הדתית בעיר מכהנים כמשגיחי כשרות בעיר, זאת בניגוד לכאורה להוראת המשרד לשירותי דת, לפיו אסור למועצה דתית למנות לתפקיד משגיחים שהם קרובי משפחה של יו"ר המועצה. 

חלק מהחשדות יוחסו ליו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, ובכירים נוספים במועצה הדתית. שלשום (ג') זימן ישי את עוזרו של הרב אריה שטרן, אבינועם קוטשר לשימוע לפני פיטורים. כעת יצא מבקר המדינה יוסף שפירא, להגנת ראש לכשתו של הרב, אבינועם קוטשר והוציא צו הגנה זמני  במכתבו כתב "לטענת המתלונן (אבינועם קושטר) זימונו לשימוע נעשה בתגובה לפעולותיו במסגרת תפקידו כעוזר הרב הראשי לבחינת מערך הכשרות במועצה ונוכח ממצאי בדיקותיו שהעלו חשדות למעשי שחיתות ומעשים בניגוד למינהל תקין (מינוי קרובי משפחה, כפל תפקידים, התחזורת לכאורה לאחר ועוד). דיווחיו על כך לרב הראשי, פעולות שנקט הרב הראשי בעקבות דיווחים אלה וכן התרעותיו של המתלונן כי זימונו לשימוע נעשה לאחר במסר מידע ושיתף פעולה עם משטרת ישראל".
 

עוד הוסיף המבקר "הריני מצווה בזה כי המועצה הדתית ירושלים לא תקיים שימוע בעניינו של מר קוטשר, לא תפסיק את העסקתו ולא תפגע בתפקידו, במעמדו ובסמכויותיו כעובד". המבקר הדגיש כי אין במתן הצו להוכיח עמדתו בשאלת צדקתה של התלונה.
 
תמונה: (אילוסטרציה) flash 90/ יונתן סינדל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה