יו"ר ועד הרופאים בהדסה: "בית החולים זקוק נואשות למנכ"ל"



ראשי ועדי העובדים במרכז הרפואי הדסה שיגרו מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במכתב הם קוראים לראש הממשלה למנות מנכ"ל קבוע לבית החולים. יו"ר ועד הרופאים המנהליים, פרופסור דרור מבורך אמר בראיון לרדיו ירושלים: "הדסה צריכה מנכ"ל קבוע"

לפני כשנה יצא המרכז הרפואי לתהליך הבראה שכלל קיצוצי שכר וצמצום משרות רופאים, דורשים כעת הרופאים מהמדינה לעמוד בהסכם למנות מנכ"ל ודירקטוריון חדשים להדסה. 

יו"ר ועד הרופאים המנהלים בהדסה, פרופ' דרור מבורך, אמר היום (ג') בראיון לרדיו ירושלים "בית החולים שלנו זקוק נואשות למנכ"ל קבוע, וזה גם חלק מהסכם ההבראה שהמדינה חתומה עליו. יש הרבה דברים שאי אפשר לעשות ללא מנכ"ל קבוע. הדסה צריכה מנכ"ל קבוע כמו שספינה צריכה קברניט. אנחנו רוצים מנכ"ל שיוביל את הדסה לעתיד טוב יותר" עוד הוסיף פרופסור מבורך "יש לנו רצון גדול לצאת לדרך חדשה וגם יכולת, הבעיה היא שצריך תנאים סבירים וחלק מהתנאי הסביר הוא מינוי מנכ"ל קבוע".  

למעשה, ועד רופאי הדסה ובכירי בית החולים דורשים מהמדינה לעמוד בהסכם ההבראה ולמנות מנכ"ל קבוע. במכתב שנשלח בתחילתת השבוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו שמשמש גם כשר הבריאות נכתב "המדינה וארגון נשות הדסה התחייבו בהסכם כי בינואר 2015 ימונו דירקטוריון ומנכ"ל חדשים להדסה. דירקטוריון חדש אמנם מונה (הגם שבאיחור רב), אולם נציגי המדינה מסרבים לאשר את כל המועמדים שהוצעו להם למנכ"ל קבוע, ובכך מפרים הפרה ברורה את הסכם ההבראה". עוד נכתב כי לאי המינוי יש  "השפעה הרסנית על התנהלותה של הדסה, ואיום ממשי על עתידה. נכון להיום, עניינים רבים ממתינים להחלטת המנכ"ל הקבוע, ונושאים כגון איוש עמדות ניהול, הצטיידות מחלקות ועוד, נדחים למועד שאינו ידוע. בנוסף, ועד העובדים הכללי אינו משתף פעולה עם ממלאת מקום המנכ"ל, ויוזמות רבות להתייעלות אינן יכולות להתממש. האי־ודאות המרחפת מעל לראשה של הדסה גורמת לעזיבתם הנמשכת של רופאים חשובים, באופן הפוגע משמעותית בעתיד המוסד".

דירקטוריון הדסה אישר באחרונה את מועמדותו של רוטשטיין, שנתמך גם על ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, אך ההחלטה הסופית על המינוי מתעכבת. מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר, משה בר סימן טוב ושי באב"ד, יערכו שימוע למנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, שבסופו יידרשו להחליט ולנמק מדוע רוטשטיין מתאים להיות מנכ"ל הדסה.

בתוך כך, בהמשך להסכמות בין ההסתדרות לאוצר, בנוגע לקליטת עובדי קבלן בשירות המדינה. עובדות קבלן, העובדות במחלקות פנימיות בבית החולים הדסה, קיבלו שי מועד העובדים, במעמד יו"ר הועד - מר אמנון ברוכיאן.

לדבריו של ברוכיאן: "אנו מברכים על ההגעה להסכמות בין ההסתדרות והאוצר, במסגרתן אלפי עובדי קבלן יוכלו להיקלט כעובדים מן המניין, ולקבל זכויות כשווים ליתר העובדים.

אנו רואים חשיבות עליונה בהפיכת כל עובד שנותן שירות בארגון לעובד של המערכת. נמשיך לפעול כל העת לקידום זכויות העובדים בביה"ח הדסה, באופן שיאפשר להם לקבל את מטריית הזכויות המגיעה להם".


תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה