מרכז יום חדש לגיל השלישי בשכונת גילה



מרכז חדש לגיל השלישי בשכונת גילה נחנך השבוע בהשתתפות תושבי השכונה, גמלאים רבים ובני משפחותיהם

המרכז בנוי משתי קומות נפרדות: הקומה העליונה תשמש כמרכז יום עבור כ- 60 קשישים המצויים בירידה תפקודית ויציע להם העשרה וטיפול למשך מספר שעות ביום, כולל ארוחה חמה, פעילות חברתית ומענים טיפוליים. בין השאר כוללת הקומה חדר אוכל, מטבח מאובזר, מספרה, חדר מחשבים, חדרי פעילות, מקלחות, סלון ואזור מפגש.  הקומה התחתונה של המבנה תשמש מועדון חברתי לבני הגיל השלישי – עבור גמלאים ועצמאים. במועדון יתקיימו חוגים שונים, הרצאות ופעילויות העשרה מגוונות.

במרכז המבנה תוכננה חצר אינטימית המאפשרת גישה ושימוש של מבקרי הבית. במקום מתוכנן להיפתח בית קפה קהילתי שיהווה מקום מפגש שישלב יתרונות המקום הפתוח והמזמין עם שתיית כוס קפה מסובסדת. 

במימון בניית המקום השתתפו עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, מפעל הפיס, הביטוח הלאומי, ועידת התביעות וג'וינט-אשל. המרכז החדש, שנבנה על ידי הקרן לירושלים, הוכרז כבניין ירוק ע"י מכון התקנים הישראלי ובכך הפך לאחד ממבני הציבור הראשונים בעיר הזוכה באות זה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר "אני  שמח לחנוך היום יחד עם כל השותפים הנפלאים שלנו את המרכז המשולב לגיל השלישי, מרכז שיהיה בית חם בשעות היום ומקום העשרה לקשישים רבים. אנחנו מחויבים  לכם התושבים הוותיקים בירושלים, דור של מעיין חכמה וניסיון חיים, דור של חולמים ולוחמים למען ירושלים הדור שגידל וטיפח את ההווה והעתיד של ירושלים".

מנהלת תחום רווחה וקהילה בקרן ירושלים ד"ר עדית דיין אמרה "הבניין מיועד לרווחתם של כל תושבי גילה בני הגיל השלישי בין אם הם עצמאיים ובין אם הם נזקקים לעזרה מקצועית כלשהיא. אנחנו מאמינים שבאמצעות מבנה מאיר עיניים זה נוכל לתרום משמעותית לרווחת קהילת תושבי גילה".

 

תמונות: יונתן זינדל פלש 90.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה