אברך מהבירה נעצר בחשד שהעלים מיליונים מהשכרת דירה



אברך מירושלים המקבל מלגה חודשית בסך 2,500 ש"ח, נעצר בחשד שהעלים הכנסות של מיליוני שקלים ששילמו לו שוכרי הדירה בבעלותו, יחד איתו נעצרו גם אחים מנתניה ושכיר מפתח תקווה החשודים באותם מעשים

שני אחים מנתניה, שכיר מפתח תקווה ואברך מירושלים המקבל מלגה חודשית בסך 2,500 ש"ח, נעצרו בחשד שהעלימו הכנסות של מיליוני שקלים ששילמו להם שוכרי הדירות שבבעלותם.

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה להרחיב את רשת הנישומים, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על הכנסות בישראל. מכתבים אלו נשלחו לאנשים, שאין להם תיקים ברשות המסיםאולם, בהתאם להצלבות מידע וסימנים מחשידים אחרים שבוצעו, עולה כי על פניו אמור להיות להם תיק ברשות. כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי בפרשה נעצרו עד כה: תושב חוץ, שהעלים לפי החשד בעשור האחרון הכנסות בסך כ-1.5 מיליון ש"ח שקיבל תמורת השכרת ארבע דירות שבבעלותו, בני זוג שכירים מיהוד, החשודים כי העלימו הכנסות משכר 15 דירות שבבעלותם בסך כ-3 מיליון ש"ח ותושב רעננה, שאין לו כל הכנסה מדווחת וחשוד כי העלים הכנסות שכר דירה בסך כ-1.5 מיליון ש"ח. כחלק מפעולות אכיפת הדיווח נחקרו בשלב הראשון עשרות אזרחים מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות, ועוד צפויים מעצרים נוספים.

משרד חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום מנהל את החקירה נגד האברך (35) וכעולה מהבקשה שהגיש לבית המשפט, הוא החל ברכישת נכסי נדל"ן כבר לפני עשור ובבעלותו 5 דירות ונכסים המניבים לו הכנסה חודשית ואף-על-פי-כן, הוא לא פתח תיק במס הכנסה ולא דיווח על הכנסותיו מתשלומי השכירות שקיבל. הואיל והוא לא השיב לדרישת הדיווח שנשלחה לו, הוא נחקר. בחקירה הודה  כי הכנסותיו משכירות החל משנת 2007, עליהן לא דיווח כלל, עומדות על יותר מ-1.3 מיליון ש"ח.

במהלך השבוע האחרון, מאז החל המהלך לאכיפת חובת הדיווח נחקרו עשרות חשודים (שלא הובאו בפני בית המשפט ולכן לא ניתן לפרסם את שמם), ביניהם: ירושלמי בן 38, שכיר בחברה ליבוא ויצוא, החשוד כי העלים הכנסות משכר דירה בהיקף של כ-550,000 ש"ח. כיום ברשותו שתי דירות מושכרות, האחת בפתח-תקווה והשנייה בבית שמש, אולם מאז החל להשכיר דירות, היו בבעלותו כמות משתנה של דירות. עוד נחקר פנסיונר מתע"ש, שבבעלותו 5 דירות בירושלים אותן השכיר, כבר משנת 2005 ולא דיווח על הכנסותיו בגובה של יותר מ-1.3 מיליון ש"ח. גם פנסיונרית של משרד החינוך נחקרה בחשד להעלמת הכנסות בסך של כ-520,000 ש"ח, אותן קיבלה בגין 5 דירות שהשכירה במודיעין עילית, בית שמש ואשדוד.     

תמונה: flash 90

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה