נשיא המדינה על החבלה בקברים בהר הזיתים: "לא יתכן שבמדינתנו לא נוכל לעצור ונדליזם נורא"



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פקד הבוקר, (ב') את בית העלמין בהר הזיתים. לאחר שעלה אל קברי הוריו, המשיך הנשיא אל החלקה האפגנית אשר סופגת בחודשים האחרונים פשעי השחתה ופגיעה קשה במצבות רבות של יהודים הקבורים בהר

אל הנשיא בביקורו התלוו ארבעה בני משפחה של יהודים הקבורים בחלקה: מר יגאל דלמוני, מר קובי דלמוני, מר מאיר נעמד והגברת דקלה שפרן.

כמו כן נכחו, נשיא העדה האפגנית מר ראובן קאשני, הרב רפאל בקשי האחראי על החלקה, האחראי על בתי הקברות בירושלים הלל הורביץ ומפקד המרחב במשטרת ישראל ניצב משנה שמואלי.

עד כה בוצעה חבלה קשה ב-62 קברים ברחבי ההר, אל החלקה מושלכת אשפה, קברים מובערים והמבקרים העולים אל ההר סובלים מיידוי אבנים קבוע ומתחושת ביטחון קשה שנפגמה ומונעת מקרובי משפחה נוספים לבקר את מתיהם בהר. מפקד המרחב הבהיר כי תוגברה האבטחה המשטרתית במקום וסקר בפני הנשיא את הפעולות הננקטות למניעת הפשעים יחד עם משרד השיכון האחראי גם הוא על אחזקת המקום.

הנשיא שמע מהאחראים על החלקה על הקושי לנטר את פעולות החבלה לאחר שכבר שלוש פעמים הושמדו במקום מצלמות האבטחהומר הורביץ סיפר לנשיא על תכנון מכשול גדר גבוה על השיפולים הצפון מזרחיים של ההר ועל התכניות להגביר את התנועה אל הר הזיתים באמצעות אירועים רבים המתוכננים בו.  

הנשיא סייר בין הקברים המנותצים וביקש מהאמונים על הנושא להאיץ את עבודות השיקום. ״חזרנו לארצנו ולמולדתנו וגם בתקופות של עליות ומורדות לא נטשנו,״ אמר הנשיא. ״בכל מקום אחר בעולם היינו שומעים זעקה גדולה אם דבר שכזה היה קורה. אין ספק שאנחנו צריכים כריבונים לעשות ככל שניתן כדי למנוע פעולות שכאלה. זהו אזור רגיש שרוב תושביו רוצים לחיות בשלום ועלינו לעצור את הפרובוקציה. לא יתכן שבמדינתנו לא נוכל לעצור ונדליזם נורא שכזה." לבני המשפחות הקבורות בהר אמר הנשיא, ״אני מבין את נהמת הלב הכואבת אך אסור לנו להתייאש או לוותר, אותנו לא יזיזו מכאן.״

תמונות: מארק ניימן/לע"מ.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה