25 שנות מאסר למבצע הפיגוע בשושן פורים



במסגרת הסדר טיעון, הורשע מחמד סלאימה בדריסתן של חמש שוטרות מג"ב בירושלים בחג הפורים, כתוצאה מהדריסה נפגעו 4 שוטרות מג"ב ואזרח

ב- 6.3.15 בסמוך לשעה 8:00 בבוקר, יצא הנאשם מביתו בשכונת ראס-אל-עמוד בירושלים, כשהוא נוהג ברכב, במטרה לבצע את הפיגוע. הוא נסע בשדרות חיים בר-לב (כביש 1), וכאשר הבחין בקבוצה של שוטרות מג"ב ובאזרחים חוצים את הכביש ברח' שמעון הצדיק עצר את רכבו סמוך לצומת בכביש 1 ונסע לאחור כדי לכוון את הרכב לעברם. הוא לחץ על דוושת הבנזין, האיץ את המהירות, סטה ימינה לכיוון הולכי הרגל אשר חצו אותה עת את הכביש ופגע בהם ברכבו בעוצמה רבה. כתוצאה מעוצמת הפגיעה הוטחו מספר שוטרות מג"ב אל הקרקע, והנאשם המשיך בנסיעתו ופגע ברוכב אופניים מאחור, בעוצמה רבה.

מיד בתכוף לכך, עצר הנאשם את הרכב ויצא ממנו כשהוא אוחז בגרזן. הוא החל לרוץ לעבר שוטר מג"ב ולעבר מאבטח, אשר אִבטחו באותה עת את שער הכניסה לבסיס מג"ב הסמוך, תוך השמעת צעקות בערבית. השניים, שהבחינו בנאשם, נעו לכיוונו וצעקו לעברו לעצור, מספר פעמים. משהמשיך הנאשם בריצה לכיוונם, פתחו לעברו בירי ופצעו אותו. במקביל, ירו לעבר הנאשם שניים ממאבטחי הרכבת הקלה, אשר הבחינו באירוע, ורצו אף הם לכיוונו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נפצעו ארבע שוטרות מג"ב ואזרח. 

כאמור, בית בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את מחמד סלאימה, בן 21 מראס אל עמוד, שדרס חמש שוטרות מג"ב בשדרות בר לב בשושן פורים האחרון. סלאימה הודה בחמש עבירות של ניסיון רצח על רקע לאומני כחלק מהסדר טיעון עם הפרקליטות. במסגרת ההסכמה בין הצדדים, ייגזר עליו עונש של 25 שנות מאסר. 

תמונה: באדיבות דוברות איחוד והצלה  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה