7.5 טון של אשפה פונה מדירה של אספנית כפייתית



כבר זמן רב שתושבי בניין באחת משכונות העיר בירושלים, מתלוננים על ריח אשפה חריף וצחנה גדולה שעולה מאחת הדירות בבניין. בעקבות התלונות הגיע צוות פקחים של העירייה יחד עם עובדת שירותי הרווחה לדירה המדוברת ונדהם לראות כמויות עצומות של אשפה וגרוטאות בכל חלקי הדירה

בדירה מתגוררת קשישה המוכרת לשירותי הרווחה וסובלת מאספנות כפייתית. פניות רבות של עובדי הפיקוח אל בעלת הדירה לניקיונה לא עזרו  וגם כשהוצא כנגדה צו פינוי (לפי סעיף 58 לפקודת בריאות העם) התנגדה בעלת הדירה לשתף פעולה והבטיחה הבטחות שווא כי תבצע את הפינוי בעצמה.

בלית ברירה, התארגנה עיריית ירושלים למבצע ניקיון מיוחד לפינוי האשפה בדירה, תוך שיתוף פעולה בין הפיקוח העירוני לאגף התברואה ובסיוע הלשכה המשפטית ואגף הרווחה. צוות הפיקוח העירוני בראשות מנהל  מחלקת הרובעים, עוזי בונדק, יצאו  בליווי  עובדת סוציאלית משירותי הרווחה, ושישה עובדי חברת ניקיון  והחלו במבצע הניקיון הנרחב בדירה.

מבצע הניקיון התקיים בנוכחות בעלת הדירה וארך יומיים שלמים, במהלכם פונו מהדירה לא פחות מ-7.5 טון של אשפה וגרוטאות, שהועברו למכולת ענק של אגף התברואה. בדירה נמצאו מוצרי מזון בשלבי ריקבון מתקדם, אשפה בכמות עצומה, תיקנים ומכרסמים ואף נשל של נחש באחת מפינות הבית. העובדים נאצלו לפעול במשנה זהירות ולגונן על עצמם עם מסכות ואמצעים נוספים, נוכח הצחנה הבלתי נסבלת שעלתה מהדירה.

משהושלם הפינוי ימשיכו עובדי העירייה בפעולות ניקיון וחיטוי הבית באמצעות חברת ניקיון. כמו כן, ממשיכים עובדי אגף הרווחה להיות בקשר עם הקשישה ולסייע לה ככל הניתן.

תמונות: באדיבות דוברות עיריית ירושלים  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה