פרויקט "משפחה בטוחה" נחנך בבית שמש



פרויקט "משפחה בטוחה" המשותף ל'איחוד הצלה' ו'נורופן לילדים' הושק השבוע בבית שמש. במסגרת הפרויקט המשותף יערכו מאות קורסי עזרה ראשונה בעיר ובשבועות הקרובים בשאר רחבי הארץ

מטרת הקורס "משפחה בטוחה" הוא להעניק להורים לילדים הכשרה בסיסית להגשת עזרה ראשונה מצילת חיים במקרה חירום. ההשתתפות בקורס הינה חינם. ההכשרה מיועדת גם לצוותי חינוך בבתי ספר ובגנים.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, בירך על היוזמה. "הצלת חיים קודמת לכל", אמר. "אם קורס 'משפחה בטוחה' יציל את חייו של ילד אחד, אזי כל המאמץ לקדם את היוזמה הזאת שווה את זה". ראש העיר הודה לראשי 'איחוד הצלה' וחברת רקיט בנקיזר (RB) ישראל המשווקת 'נורופן לילדים' על שבחרו להשיק את הפרויקט הלאומי בעירו.

יו"ר "איחוד הצלה" זאב קשש אמר כי "פרויקט 'משפחה בטוחה' של 'איחוד הצלה' בשיתוף 'נורופן לילדים' הוא מיזם בעל חשיבות לאומית שיציל חיים. אנו עדים בתקשורת לסיפורים טראגיים על אובדן חיים של ילדים ותינוקות שנפגעו בסביבת הבית. בחלק מהמקרים, הגשת עזרה ראשונה מהירה מצד ההורים היתה יכולה להציל את חייהם של הפעוטות והילדים ולמנוע אסון משפחתי כבד. אנו מאמינים כי הכלים שיקבלו ההורים בקורס יכינו אותם להתמודד באופן מיטבי עם אירועי חירום שעלולים להתרחש בבית או ברחוב".

כפיר אברהם, מנכ"ל רקיט בנקיזר (RB) ישראל משווקת 'נורופן לילדים' מסביר כי "שמנו למטרה לקדם את נושא בטיחות והצלת חייהם של ילדים. כמומחים לטיפול בכאבים והורדת חום בילדים, החלטנו להתמקד בהענקת כלים וידע להורים בכדי שיוכלו להתמודד עם מצבי חירום שכיחים בקרב ילדים ולהציל חיים. אנו שמחים לקחת חלק ביוזמה מבורכת ומצילת חיים כדוגמת הפרויקט החדשני "משפחה בטוחה" ומקווים להמשיך ולתמוך בחינוך ההורים להצלת חיים גם בתחומים נוספים".

את האירוע כיבדו בנוכחותם: סגן ראש העיר שמוליק גרינברג, מחזיק תיק הבריאות בעירייה ישראל סילברסטין, מחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך, מחזיק תיק תכנון ובניה משה מונטג, חברי מועצת העיר הרב שמעון גולדברג והרב נחמן פרנקל, סגן ראש עיריית בני ברק הרב מנחם שפירא, מנכ"ל 'איחוד הצלה' משה טייטלבאום, סמנכ"ל 'איחוד הצלה' לייזר היימן, מר גלעד בוק, מנהלי הפרויקט שמואל רוזנגרטן ואהרון גובנר, גיא ינאי מנהל השיווק ברקיט בנקיזר, נעמה רכטמן מנהלת תחום הבריאות ברקיט בנקיזר, עדי סוירי מנהלת המותג נורופן, ג'ינה קירש מארגון קרן יוסף, אברהם קאפ יו"ר ארגון עזרת אחים, נציג העדה האתיופית בעיר וואלה אטלאי ועוד.

בסיום האירוע חנך ראש העיר שני אופנולנסים (אופנועי אמבולנס) חדשים של 'איחוד הצלה' שישמשו את המתנדבים הפועלים בעיר. אחר כך, הנהלת איחוד הצלה ורקיט בנקיזר הגיעו לבתיהם של רבני העיר, הרב מרדכי גולדשטיין והרב נתן קופשיץ, שנתנו את ברכתם לפרויקט וציינו את חשיבותו. הרבנים הוסיפו כי השתתפות בקורסים חשובים אלו הם בבחינת הציווי 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' והם קוראים לכל אשה בעיר להשתתף.

כאמור, קורס "משפחה בטוחה" מעניק כלים להגשת עזרה ראשונה באירוע חירום רפואי עד להגעת צוות טיפול מקצועי. באירוע חירום רפואי, הדקות הראשונות הינן קריטיות לייצוב מצבו של החולה או הפצוע וככל שיקבל טיפול בדקות הראשונות למקרה, יגברו סיכוייו של החולה או הפצוע להינצל ויגדל הסיכוי למניעת נזק בלתי הפיך.

הנושאים שילמדו בקורס הם החייאה בסיסית בתינוק, ילד ומבוגר, טיפול בחנק מגוף זר בתינוק, ילד ומבוגר + תרגול מעשי וטיפול בחום ופרכוסי חום בתינוקות וילדים. הקורס בן ארבע שעות, יועבר בקבוצות של 25-20 איש במפגש אחד. ההדרכה תיעשה בהרצאות פרונטליות ותרגול מעשי. בסיום הקורס יקבל כל משתתף תעודה ושי. בחודשים הקרובים יתקיימו הקורסים בערים: בית שמש, ירושלים, בני ברק, אלעד, בית"ר עילית ומודיעין עילית. הקורס מותאם למגזר החרדי.

צילום: איציק רוסק, דוברות איחוד הצלה.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה