האוניברסיטה העברית: הושג הסכם עם ארגון מו"ח



לאחר מאבק בין הסגל הזוטר לבין האוניברסיטה העברית, הגיעו השניים למתווה מוסכם לפתרון סכסוך העבודה. במסגרת ההסכם יסיימו את עבודתם ויצומצם היקף העסקתם של 49 חברי סגל זוטר

כזכור, בשבועות האחרונים שבתו חברי ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטה העברית לאחר שיצאו למאבק זו השנה השלישית בדרישה להקפיא לאלתר את פיטורי 83 חברי הארגון ותוך קריאה להנהלה שלא לפגוע פגיעה במדעי הרוח ודרישה כי ההנהלה תציג תכנית ארוכת טווח לשיקום מדעי הרוח. בנוסף, התמקד מאבקם נגד שורת הפרות של הסכמים חתומים עם ארגון הסגל והזוטר, לרבות אי הוצאת כתבי מינוי רב שנתיים, חריגה ממטלות המתרגלים ללא תשלום תמורה נוספת ואי עמידה בתנאי "העשור האבוד" לקידום חברי סגל זוטר למסלול המקביל הבכיר. בשבוע האחרון, מאז תום שנת הלימודים, התנהלה השביתה במתכונת של "שביתת ציונים" ובמסגרתה בוטלו עשרות בחינות, בחינות שקוימו לא נבדקו, לא התקיימו שעות קבלה או הכנות למבחנים.

כעת, האוניברסיטה העברית וארגון מו"ח הגיעו למתווה מוסכם לפתרון סכסוך העבודה בפקולטה למדעי הרוח. ההסכם מהווה איזון בין הצרכים של האוניברסיטה ליישם את תוכניות ההתחדשות של הפקולטה, לבין דרישות הארגון להפחית את מספר המורים הארעיים שהעסקתם תופסק או תצומצם, כתוצאה מתוכנית זו.

במסגרת ההסכם יסיימו את עבודתם ויצומצם היקף העסקתם של 49 חברי סגל זוטר (7 מתוכם מופסקים זמנית). בנוסף הוסכם כי שכרם של השובתים לא ינוכה וכן הגיעו הארגון וההנהלה לשורה של הבנות ביחס להפרות שבוצעו במדעי החיים ותפעל לתיקונם באופן רטרואקטיבי.

יו"ר ארגון מו"ח, ד"ר אסתר סרוק: "בתום מאבק קשה ואינטנסיבי אני שמחה לבשר כי הצלחנו לא רק להבטיח את המשך העסקתם של מרבית חברינו אלא גם להשיג הצהרה עקרונית מהנהלת האוניברסיטה כי חברי הארגון לא יהיו השעיר לעזאזל של בעיה תקציבית כזו או אחרת וכי הארגון יהווה חלק אינטגרלי מתהליך הבחינה של תכניות התחדשות המתוכננות בפקולטה למדעי הרוח. יצאנו למאבק הזה מתוך דאגה כנה לאיכות ההוראה ולפקולטה למדעי הרוח ואנו משוכנעים כי צעדים מהותיים ותקדימיים אלו יאפשרו לנו להיות חלק מתהליך התחדשותה וצמיחתה. אני מבקשת להודות לאגודת הסטודנטים ולס' יו"ר האגודה בפרט, שלומי יחיאב, שעל אף המחלוקות בתחילת הדרך היוו כוח מניע משמעותי בהגעה להסכם זה."

מהאוניברסיטה נמסר "צר לנו שהנהלת ארגון מוח גילה חוסר רגישות מול בקשות הסטודנטים לסיום השביתה וסירב להגיע להבנות כבר לפני מספר ימים. האוניברסיטה שמחה שבכך הופסקה השביתה ונמנע המשך פגיעה בציבור הסטודנטים בתקופת הבחינות".

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה