שירותי הדואר בירושלים



ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, נפגש עם מנכ"ל חברת דואר ישראל דני גולדשטיין, והנהלת מרחב ירושלים בדואר ישראל, על מנת לדון במתן שירותי הדואר בעיר ובשינויים הנעשים. זאת בעקבות בעיות מגוונות בדואר בשכונות רבות בעיר

ראש העיר, ניר ברקת פרש בדיון את עיקרי התלונות שהתקבלו בלשכתו בתחום שירותי הדואר בירושלים, בהם: עיכובים משמעותיים בהגעת ושליחת דברי דואר, כולל צווי מילואים, משלוחים מחו"ל, הזמנות לאירועים, דואר עסקי ואף דואר 24 אשר מגיע בזמן הארוך מ-24 שעות.

כמו כן הציג ברקת תלונות רבות שהתקבלו על אטימת מרבית תיבות הדואר האדומות בעיר, ללא הודעה מוקדמת ומבלי הכוונה לתיבות חלופיות ושמישות.

בנוסף הציג ברקת פרישה של בעיות מגוונות בסניפי הדואר בשכונות רבות בעיר, שערכה המחלקה לפניות ציבור בלשכת ראש העיר אל מול המנהלים הקהילתיים. בחלק מהשכונות, כגון חומת שמואל, קטמונים ומלחה אין סניפי דואר כלל, בשכונות אחרות כפסגת זאב קיימים סניפים מעטים שאינם מצליחים לענות על הביקוש ובמקומות אחרים בעיר סניפים נסגרו ויצרו תורים ארוכים ועומס רב על הסניפים הפעילים.

בפגישה השתתפו גם סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל חיים מזעקי, ונציגי משרד התקשורת המפקחים על הדואר.

מנכ"ל חברת דואר ישראל ציין בדיון כי החברה נמצאת בעיצומה של תכנית הבראה ויישום תכנית לשיפור השירות. כמו כן ציין גולדשטיין כי הוא מודע לקשיים בתקופה זו, וכי החברה פועלת בכלל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא לשיפור משמעותי בשירותי הדואר בעיר. בין היתר הוארכו שעות הפעילות במספר סניפים, שלושה ימים בשבוע עד השעה 20:00 בערב והוכנס שירות חדש המאפשר להזמין תור באינטרנט ובאפליקציה  ב – 19 יחידות בעיר. כמו כן, נפתחו מרכזי מסירה בתוך עסקים קיימים וברשת שופרסל, הפעילים עד שעות מאוחרות.

בנוסף התחייבה הנהלת הדואר בפני ראש העיר כי צפוי שיפור ניכר לשירות הניתן לתושבי ירושלים בחודשים הקרובים וכי הם קשובים היטב לציבור ולבקשותיו של ראש העיר.

הנהלת הדואר התחייבה בפגישה כי ייפתחו סוכנויות דואר חדשות בעיר ומספרן יגדל תוך שנה מ-49 ל-61, כולל יחידות דואר בהר חומה ובבית חנינא. כמו כן יוצבו מכונות אוטומטיות במרכזים מסחריים ובנקודות מרכזיות בשכונות אשר יספקו שירות גם בזמן בו הסניפים סגורים.

באשר לאטימת התיבות ברחבי העיר, הנהלת הדואר עדכנה כי לא ייאטמו תיבות נוספות בירושלים, בעקבות הוראת משרד התקשורת, אשר נציגיו שמעון שהם והדי נבואני נכחו בדיון. השניים ציינו כי משרד התקשורת כרגולטור, מפקח באופן הדוק על יישום התוכנית בשטח במטרה להביא לשירות דואר מיטבי לציבור. 

לבקשתו של ראש העיר הוסכם כי ייערך יחד עם העירייה מיפוי לצרכי התושבים ובמידת הצורך יוחזרו לפעולה תיבות דואר שלהן יש ביקוש גבוה בקרב התושבים. הנהלת הדואר קיבלה את בקשתו של ראש העיר לפרסם על תיבות הדואר שנאטמו הכוונה לתיבות הדואר הפעילות.

ראש העיר ביקש כי לא ייסגרו סניפים וסוכנויות דואר ונציגי הדואר הבטיחו כי אין כוונה לסגירת סניפים נוספים בשכונות. סוכם בין העירייה לדואר על הידוק שיתוף הפעולה אל מול המינהלים הקהילתיים ברחבי העיר בכדי למפות את צרכי התושבים וכן בעיות שונות ופתרונות אפשריים. כמו כן הוחלט על הקמת צוות משותף לעירייה ולדואר בראשות מנהל המרחב בדואר,  עמוס בן חיים, ראש מינהל תפעול בעירייה איציק נידם ויועץ ראש העיר אלדד וייל כדי לשפר וליעל את שירות הדואר בעיר.

ראש העיר הודה למנכ"ל הדואר דני גולדשטיין ולהנהלת הדואר על הנכונות הרבה לשפר את השירות לתושבי ירושלים ולהגביר את שיתוף הפעולה עם המינהלים הקהילתיים, והצדדים קבעו להיפגש שנית בעוד כחודש כדי לבחון את התקדמות הדברים.

תמונה: דוברות עיריית ירושלים 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה