פיגוע דקירה: חיילת נדקרה במעבר קבר רחל



חיילת נדקרה בעמדת הבידוק במעבר רחל סמוך לבית לחם , אנשי מד"א מד"א העניקו טיפול רפואי לחיילת שנמצאת במצב קשה. המחבלת תושבת השטחים כבת 20, נתפסה על ידי כוחות הביטחון ונעצרה. המחבלת הודתה כי התכוונה לרצוח חייל וניצלה את ההזדמנות במחסום

חיילת נדקרה הבוקר (ב') בפלג גופה העליון בסמוך למעבר קבר רחל, פלסטינית, תושבת שטחים כבת 20, שהגיעה למקום שלפה סכין ודקרה את החיילת בצווארה. שוטרי ולוחמי משמר הגבול במעבר יחד עם המאבטחים השתלטו על המחבלת ועצרו אותה. בחיפוש בתיקה נתפסו 2 סכינים נוספים. במהלך חקירת המחבלת הודתה כי התכוונה לרצוח חייל וניצלה את ההזדמנות במחסום לממש כוונה זו. מבצעת הפיגוע היא מיסון מוסא, בת 20, תושבת בית לחם, אינה מוכרת לכוחות הביטחון וללא מעצרים קודמים. 

בשעה 11:00 התקבל דיווח במד"א על צעירה שנדקרה בדרך חברון. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים לחיילת טיפול רפואי כשהיא בהכרה עם פצע דקירה בפלג גופה העליון. החובשים מפנים את הצעירה לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא מוגדרת במצב קשה.
 

הפאראמדיקים של מד"א אייל זהבי ואלדד בנשטיין שהגיעו למקום וטיפלו בפצועה סיפרו: "כשהגענו ראינו צעירה כבת 20 שוכבת  כשהיא פצועה בפלג גופה העליון. היא הייתה בהכרה מלאה וכאובה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימום, חבישה ומתן נוזלים, ובהמשך הרדמנו והנשמו אותה. פיננו אותה תוך טיפול רפואי לבית החולים כמצבה מוגדר בינוני עד קשה ויציב".
 
איתן בריל מתנדב איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום היא הייתה בהכרה מלאה לאחר שנדקרה בפלג גופה העליון, יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים, נסיבות המקרה בבדיקה של כוחות הביטחון ובשלב זה מסתמן כי מדובר בפיגוע דקירה, מדובר במעבר 300 בסמוך לקבר רחל ממנו יוצאים ונכנסים הפלסטינים לבית לחם, הכניסה לקבר רחל אמנו מתאפשרת כרגיל". 
 
סגן מפקד המחוז, תת ניצב אבשלום פלד שיבח את תגובתה המהירה של החיילת והיאבקותה עם המחבלת, שמנעה את המשך הפגיעה בה ובאחרים ושלח איחולי החלמה מהירה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, יחד עם מפקד מג״ב ירושלים ביקרו בבית החולים הדסה עין כרם את החיילת  וקיבלו סקירה אודות מצבה הרפואי ממנהל מרכז הטראומה בבית החולים. מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי נפגש עם הוריה של החיילת, תיאר בפניהם את האירוע, חיזק את ידם ואיחל החלמה מהירה לבתם ״בתכם פעלה בגבורה ועל אף פציעתה נאבקה במחבלת עד למעצרה״.

מנהל מרכז הטראומה, ד׳ר באלה מיקלוש, תיאר בפני הנוכחים את מצבה של הבת, אשר נותחה וכעת מטופלת כשהיא מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ. ״כל הסימנים מראים שהיא יציבה ומשתפרת״, עדכן ד׳ר מיקלוש. ״אני צופה החלמה טובה מהפציעה ושמח לעדכן שקנה הנשימה שלה לא נפגע באופן משמעותי״.

כזכור, שבוע שעבר, מחבל פלסטיני בן 18, תושב שטחים דקר לוחם מג״ב בסמוך לשער שכם באמצעות סכין. המחבל הבחין בלוחם מג״ב שהיה בדרכו למשמרת, הגיע  מאחוריו ודקר אותו בצווארו. הלוחם שנפצע קשה מאד, הספיק להבחין במחבל, ירה לעברו ופצע אותו אנושות. 



 
תמונות: דוברות מד"א מרחב ירושלים, תמונה מהמחסום ובית החולים באדיבות דובר חטיבת המשטרה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה