רחוב המטריות בירושלים



רחוב סלומון בנחלת שבעה התחדש בשלל מטריות צבעוניות לרגל ימות הקיץ, את הרחוב מקשטים אלפי מטריות צבעוניות מרחפות באוויר , כמו "מכחול בשלל שצבעים" במטרה להזרים ללרחוב רוח מרנינה וצעירה , בליווי אמני רחוב וצלילי מוסיקה

ברחובותיה הקוסמים של שכונת נחלת שבעה השוכנת בלב מרכז העיר ירושלים, פוקדים מידי יום אלפי תיירים ותושבים, המבקשים לטעום "טעם של נוסטלגיה עירונית" וללכת לאיבוד בין חנויות הבוטיק, המזכרות ובתי הקפה הייחודיים.

רחוב סלומון ההיסטורי התקשט לאחרונה באלפי מטריות צבעוניות מרחפות באוויר. מיזם זה מתחבר לעשרות רחובות בעולם שקושטו במטריות צבעוניות ומסמלות יותר מכל את החזרה של המבקרים למרחב העירוני הפתוח והמזמין.

"רחוב המטריות"  יוזמה של חברת עדן ומנהל קהילתי לב העיר המבוצעת באמצעות חברת "סידארתא", הצליחה לרתום גם שותפים מהמגזר הקמעונאי כמו רשת "הסופר פארם"  שהשתתפה בהקמתו וסוחרי מתחם נחלת שבעה אשר מבקשים לקחת חלק פעיל בקידום הפרויקט.

המיצג פותח את עונת הקיץ במרכז העיר ומהווה יריית הפתיחה לקמפיין "העירה" שהושק על ידי עיריית ירושלים וחברת עדן. פרויקט רחוב המטריות שהצבתו החלה במדרחוב משה יואל סולומון ימשך עד 5 באוקטובר, במסגרתו יפעלו במדרחוב אומני רחוב שונים והפקות מוזיקה מקומיות.

פרויקט רחוב המטריות, במסגרתו מכסים רחוב שלם במטריות צבעוניות, הופיע בשנים האחרונות בעשרות רחובות בעולם: בפורטוגל, תורכיה, סרביה, גרמניה, קמבודיה ועוד. כעת חברת עדן, משיקה את הפרויקט בישראל במלוא הדרו. מטרת הפרויקט היא להפוך את חווית השוטטות במרכז העיר ירושלים לחוויה אינטראקטיבית ומלאת חיים. המיצב הצבעוני והייחודי מסמן יותר מכל את החזרה של המבקרים למרחב העירוני, הפתוח והמזמין.

בשנתיים האחרונות אזור מרכז ירושלים הופך למרחב ציבורי מלא חיים המציע למבקרים בו מגוון רחב של פעילויות ועסקי בוטיק ייחודיים. דבר זה גם לא נעלם מעיניהן של רשתות השיווק השונות שפתחו בשנה האחרונה סניפים במרכז העיר לרבות: סופר-פארם, פוקס, ללין, קפה לנדוור ואחרים.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "מרכז העיר הפך לחוויה תיירותית ותרבותית ואנו ממשיכים לפתח את המרחב הציבורי לטובת מיליוני המבקרים והתיירים ותושבי ירושלים שנהנים להגיע למרכז העיר לקניות, בילוי ולשוטט בין פינות החמד והאזורים היפים בו".

עופר מנור, אדריכל העיר  "אני גאה בחברת עדן על קידום מיזם המטריות, שיחזק את מרכז העיר. המהלך הזה הוא חלק מתפיסה כוללת ורחבה להפוך את מרכז העיר למרכז תוסס יצירתי ומעניין, ובכך לסייע גם למגזר העסקי. בקיץ הקרוב נתחיל לראות את תפיסת שגרת התרבות. לא רק אירועים גדולים וחד פעמיים, אלא פעילויות קטנות וחוזרות, אמנים במרחב הציבורי, תערוכות רחוב ועוד. נמשיך לפתח שיתוף פעולה עם המגזר העסקי באמצעות הקמת bid, לקדם תוכניות פיתוח נדל״ניות לציפוף ועיבוי מרכז העיר, נמשיך לדחוף את העברת בצלאל למרחב, לפעול לשדרוג ז'ראר בכר כמרכז מחול ולהקים את מתחם מנורה לבתי הספר לאומנויות. אני מקווה שבקרוב נראה את מרכז העיר חוזר למקום הטבעי שלו, כטבורה של ירושלים והמקום בו הכוחות היצירתיים והעסקיים נפגשים".

עופר ברקוביץ, סגן ראש העיר ומחזיק תיק פיתוח כלכלי ותרבות, "אני שמח וגאה בחברת עדן שביצעה את מיזם המטריות במרכז העיר, הבטחנו להפוך את מרכז העיר למרכז יצירתי, תוסס ומעניין וכך אנו עושים בשורה של צעדים. הן בפיתוח מיצבים מודרניים במרכז העיר הן על ידי יצירת תכנית לשגרת תרבות הן באמצעות שיפור רמת הניקיון והאחזקה הן באמצעות יצירת אטראקציות תיירותיות. נמשיך לעשות זאת ולחזק את מרכז העיר ירושלים". 

תמונות: ניצן כהנא 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה