צעיר בן 15 נעצר בעמדת הבידוק בשועפט לאחר שנמצא ברשותו נשק



הלילה (ב') נעצר נער בן 15 בעמדת הבידוק בשועפט שבירושלים לאחר שנמצא ברשותו כלי נשק מסוג קרל גוסטב. לוחם המג"ב שהיה בעמדה ביקש מהחשוד להוריד את הקפוצ'ון שלבש ואז זיהה את כלי הנשק במכנסיו של הנער

ערנותם של לוחמי המשטרה הצבאית ולוחמי משמר הגבול הביאו לתפיסתו של נער החשוד שהחזיק נשק אוטומטי במעבר שועפט. הלילה (ב') בשעה 02:45, הגיע חשוד ממחנה פליטים שועפאט אל עבר עמדת בידוק. רב"ט דניאל מלכה, לוחם במשטרה צבאית ביקש מהחשוד לעבור במגנומטר בזהה לכל אזרח שבכוונתו לעבור במעבר לשטחי ירושלים, עם המעבר המגנומטר התריע, דניאל ביקש מהחשוד ממנו לעבור שנית אך המגנומטר התריע פעם נוספת. דניאל החל לחשוד וביקש מהחשוד שיוריד את הקפוצ'ון שלבש וכשהוריד זיהה דניאל כי ממכנסיו של החשוד מבצבץ נשק. 

דניאל סגר מייד את קרוסלת הבידוק תוך שהוא מאבטח את נקודת האירוע וקרא למפקד המחסום , רס"מ טליע עמאר לוחם משמר הגבול.  טליע הגיע ומיד פעלו לנטרול המחבל מהנשק  "אנו עדים לנסיונות חוזרים ונשנים לפגע בכוחותינו, הלוחמים מתודרכים ומאומנים לפעול בדיוק בתרחישים מהסוג הזה. לשמחתי הצלחנו היום לסכל זאת עוד טרם החמיר האירוע", מספר טליע.

מפקד גדוד ארז של משטרה צבאית, סא"ל גיל ממון, ציין: "הגדוד פועל כל השנה במטרה להביא לתפיסתם של גורמי טרור ואמצעי לחימה ולמנוע כניסתם למדינת ישראל. לוחם הגדוד רב"ט דניאל מלכה גילה ערנות ופעל במקצועיות וכפי שמצופה ממנו ועל כך הערכתנו וגאוותנו".

עם מעצרו התברר כי החשוד (15) נשא נשק מסוג קרל גוסטב, החשוד נעצר להמשך חקירה של היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. 


צילום: חטיבת דובר המשטרה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה