רפורמת קייטנות הלואו-קוסט בירושלים



מחירי הקייטנות בעיר עוררו סערה בשל המחירים, כעת דב קלמנוביץ, המשנה לראש העיר, החליט להגות את רפורמת הקייטנות שתפקידה ליצור סוגים שונים של קייטנות מהן כל אחד יוכל לבחור את הקייטנה שמתאימה לו יותר מכל

הורים לילדים בגני ילדים בעיר הפגינו שבוע שעבר ויצאו במחאה נגד התשלום עבור קייטנות הקיץ במסגרת החודש ה-11, לטענתם מדובר במחיר מוגזם. עקב כך, דב קלמנוביץ, המשנה לראש עיריית ירושלים, החל לטפל בנושא הקייטנות, לאחר שנחשף למחירים ולפערים בהן בין אוכלוסיות שונות בעיר. כך לדוגמא הורים משכונת נווה יעקב, נדרשים לשלם מחיר גבוה לקייטנות בעוד במגזר החרדי משלמים סכום מינימלי העומד בלבד. גם במגזרים הלא חרדיים, מדובר לא פעם במשפחות ברוכות ילדים, בעלי הכנסה לא גבוהה, כך יוצא שהמשכורת כולה הולכת לקייטנה. 

קלמנוביץ בדק לעומק את הנושא בעירייה מול הגורמים המקצועיים. הסתבר לו, שהקייטנה שניתנת לציבורים אחרים היא ברמה אחרת מאשר מה שניתן לציבור החרדי. ישנו רצון מצד העירייה שהציבור החילוני והציוני-דתי ילכו לקייטנות ברמה גבוהה יותר מהמגזר החרדי. "כך נוצרת אפליה בחסות העירייה", מציין קלמנוביץ ומוסיף כי "בעידן הצדק החברתי והשקיפות, צריך לאפשר לכל אחד לצרוך את המוצר שאותו הוא רוצה. לא מתפקידו של הדרג המקצועי בעירייה לנהוג בפטרונות כלפי האזרחים ולקבוע להם אילו קייטנות יצרכו".

אם כן, ישנם שני סוגי קייטנות: זולות ויקרות. בעקבות כך, החליט קלמנוביץ להגות את רפורמת הקייטנות שתפקידה ליצור סוגים שונים של קייטנות מהן כל אחד יוכל לבחור את הקייטנה שמתאימה לו יותר מכל. כל אחד "יקנה את המוצר שהכי נכון לו", מצב שעד כה נמנע.
על-מנת לבחון היענות בקרב הציבור גובש שאלון ומכתב להורים בירושלים, שהופץ בתפוצה רחבה, וזכה למענה של מאות רבות של הורים בתוך יומיים, שהביעו עניין ורצון בקייטנות הלואו-קוסט. 
עקב כך, נפגש קלמנוביץ' עם ראש העיר ניר ברקת, והציג בפניו את רעיון קייטנות הלואו קוסט לכלל האוכלוסיה. ראש העיר אימץ את הרעיון והחליט כי בשנה הנוכחית יימצאו פתרונות נקודתיים לשכונות בהן ישנו צורך גדול ביותר. סוכם למצוא פתרונות מיידיים בשכונות התפר ולבדוק הקלה בקריטריונים להנחות לכלל התושבים וזאת מפאת קוצר הזמן. 
במקביל, מיד לאחר פתיחת שנה"ל, יתקיימו דיונים משותפים יחד עם קלמנוביץ', למימושה של תוכנית קייטנות הלואו-קוסט בשנה הבאה, לכלל הציבור, כך שכל תושב יוכל לבחור את המוצא המתאים והרצוי לו. 
בנוסף, בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בשבוע שעבר בנושא הקייטנות, קלמנוביץ לקח חלק והביע נחרצות כי יש לדאוג לכלל הציבור על כל גווניו ומגזריו ולהתאים מוצר לכל דורש כפי שבעיריית ירושלים מוציאים לפועל את הרפורמה.
דב קלמנוביץ': "זו פריצת דרך דרמטית הן בהתחשבות באוכלוסיות המוחלשות בעיר והן במתן אפשרות להורים להחליט באיזה סוג קייטנה הם בוחרים לשלב את ילדיהם. אני תקווה שגם במקומות אחרים יאמצו גישה זו". 
תמונה: נטי שוחט/ flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה