פיגוע דקירה בשער שכם: לוחם מג"ב במצב קשה



לוחם מג"ב נדקר על ידי חשוד פלסטיני בסמוך לשער שכם, הלוחם הספיק לירות לעבר המחבל ולפצוע אותו. חובשים ופאראמדיקים של מד"א פינו לבית החולים שערי צדק את הלוחם כשהוא במצב קשה מאוד

מחבל פלסטיני בן 18, תושב שטחים דקר הבוקר (א') לוחם מג״ב בסמוך לשער שכם באמצעות סכין. המחבל הבחין בלוחם מג״ב שהיה בדרכו למשמרת, הגיע ככל הנראה מאחוריו ודקר אותו בצווארו. הלוחם שנפצע קשה מאד, הספיק להבחין במחבל, ירה לעברו ופצע אותו אנושות.  חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לצעיר במצב קשה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון וביצעו בו פעולות החייאה במקום. הלוחם פונה לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב קשה מאוד, מבית החולים נמסר שהוא מורדם ומונשם. צוותי מד"א העניקו גם טיפול רפואי לצעיר שנורה בידי אנשי הביטחון ומצבו קשה מאוד, שפונה לבית החולים הדסה עין כרם. 

מפקד מחוז ירושלים שיבח את פעילות לוחם מג״ב שנדקר ״התגובה המהירה על אף הפציעה הקשה, הביאה לסיומו המיידי של האירוע ומנעה פגיעה בחפים מפשע נוספים. הלוחם פעל במקצועיות הראויה לכל שבח ואני שולח מפה ברכת רפואה מהירה ושלמה ללוחם האמיץ. משטרת ירושלים ערוכה לכל תרחיש, אנו פרוסים עם כוחות גדולים בשטח לשמירה על בטחון התושבים. אנו מקיימים הערכות מצב כל העת ומתאימים את היערכותנו בהתאם. משטרת ירושלים על כל שוטריה ולוחמי מג״ב ימשיכו בפעילותם הנחושה וייפעלו לסיים במיידי כל אירוע אלים, כפי שפעל היום לוחם מג״ב שנדקר״.

חזי רוט מתנדב מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "מדובר בצעיר ככה"נ פלסטיני שדקר איש כוחות הביטחון שהספיק ע"פ דיווח של עוברי אורח לירות לעברו, גם הדוקר שנורה וגם הנדקר שסבל מדקירה בפלג גופו העליון נפצעו באורח קשה, בשלב זה מסתמן כי מדובר בפיגוע דקירה, כוחות גדולים של משטרה ומג"ב פועלים בזירה". 

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום מצאנו צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם מס' פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופיננו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית-החולים שערי צדק במצב קשה מאוד.".
אדלר הוסיף כי הזירה הייתה מורכבת ובמקום הייתה המולה והמון לא רגוע.


פאראמדיק כונן מד"א על אופנוע ניסן חפץ שהגיע למקום וטיפל בפצוע סיפר: "במקום הייתה המולה, על המדרכה שכב צעיר כבן 20 כשהוא דקור בפלג גופו העליון, הוא היה במצב קשה מאוד, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל הרדמה והנשמה, טיפול תרופתי וחבישות לפצעים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח שערי צדק. בסמוך שכב צעיר כבן 20 עם פצעי ירי בפלג גופו העליון במצב אנוש, הענקנו לו טיפול והוא פונה לבי"ח הדסה ע"כ."

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות פיגוע הדקירה בשער שכם הבוקר: "אני רוצה לשבח את הפעולה של שוטר מג"ב שתוך כדי פציעתו שמר על קור רוח, ירה ונטרל את המחבל ובכך הציל חיים ומנע פגיעות נוספות. כולנו מתפללים להחלמתו. אנחנו חייבים להתעקש ולהמשיך בשגרה. אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל להמשיך לבקר בירושלים ולחזק אותה. זהו המסר לטרור שמנסה לשבש את חיינו".

השר לביטחון הפנים ח״כ גלעד ארדן שוחח עם מפכ״ל המשטרה וקיבל עדכון על פרטי הפיגוע בו נפצע קשה מאד לוחם מגב סמוך לשער שכם בירושלים. השר ארדן רואה בחומרה רבה את הפיגוע שמהווה אירוע נוסף ברצף פיגועים שהתרחשו בעת האחרונה בבירת ישראל. השר הנחה את מפכל המשטרה לפעול בכל המישורים כדי להגביר את תחושת הביטחון בירושלים ובעיקר במהלך תקופת חודש הרמאדן. השר ארדן שיבח את לוחם המג״ב שעל אף פציעתו הקשה ירה לעבר המפגע ובכך מנע פגיעה באחרים. השר התעדכן במצבו הבריאותי של הלוחם שנפצע ומייחל להחלמתו. השר ארדן אמר כי הוא מצפה מהנהגה הפלס׳ לגנות את הפיגוע.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב הגיע לבית החולים שערי צדק כדי לעמוד מקרוב על מצבו של לוחם משמר הגבול שנפצע בשעות הבוקר בפיגוע הדקירה בשער שכם.

ד״ר עופר מרין, מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים עדכן את מפקד משמר הגבול על שיפור קל במצבו של הלוחם, שיצא בדקות אלו מחדר הניתוח, אך מצבו עוד ממשיך להיות קשה.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב שיבח את פעולתו המהירה של הלוחם וציין, ״פעולה מהירה, מקצועית ונחושה הביאה לסיומו של האירוע, טרם המשיך המחבל לממש את כוונתיו.
באומץ לב יוצא דופן, למרות הפגיעה הקשה חתר הלוחם למגע ונטרל את המחבל.
לוחמי מג״ב מוכיחים פעם אחר פעם שלא בכדי הם זוכים לכינוי - השכפ״ץ של המדינה״.


תמונה: יונתן סינדלר/ flash 90, תמונות סכין ובית החולים: באדיבות חטיבת דובר המשטרה, שאר התמונות בגוף הכתבה: שלום סננס - סוכנות הידיעות "חדשות 24" .


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה