השר לביטחון פנים ארדן: "משטרת ישראל נערכה לאפשר את חופש הפולחן בחג הרמדאן"



במסגרת הערכת מצב שהתקיימה הבוקר (ו') בכותל המערבי התייחסו השר גלעד ארדן, השר לביטחון פנים והמפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, להערכות המשטרה לחודש הרמדאן ולכמות המתפללים בחודש זה בהר הבית

בסיור שהתקיים הבוקר (ו') עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן והמפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו בהר הבית ובכותל המערבי.  התייחס השר הנכנס, גלעד ארדן להערכות המשטרה ליום השישי הראשון של חודש הרמדאן בהר הבית "ברגעים אלה מגיעים עשרות מתפללים לחג הרמדאן ומשטרת ישראל נערכה בצורה מיוחדת. השנה נערכנו על מנת לאפשר לכמה שיותר מתפללים להגיע לכאן ולא לעבור בדיקות שיערכו שעות ארוכות ונלקחו כאן סיכונים מחושבים על מנת לאפשר את חופש הפולחן".
המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו התייחס גם הוא לפריסת כוחות המשטרה "אנחנו ביום השישי הראשון לרמדאן יש לנו למעלה מעלה 70 אלף מתפללים מוסלמים ואלה המספרים שלא ראינו שנה שעברה בגלל הסיטואציה שהיינו בה בזמן הלחימה בצוק איתן. כולם ממשיכים בשגרת החיים תודות להערכות של מחוז ירושלים. יש לנו למעלה מ2000 שוטרים  שמאבטחים את התפילות כאן ואני מביע את הערכתי לשוטרים בכל הנוגע לאירועים אלה. היום הראשון מצביע על מגמה של שקט ורוגע וחופש פולחן".

לגביי מינוי המפכ"ל התייחס השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ואמר "זה אחד התפקידים החשובים שיש ואני נפגשתי עם כל הניצבים של משטרת ישראל ואני אעשה את החושבים שלי וכשאבחר מפכ"ל אודיע על כך ".
אלפי שוטרים בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי , התפרסו החל מהיום (ו'), ובכל ימי השישי במהלך חודש הרמדאן ( 26.6.15, 3.7.15, 10.7.15) החל משעות הבוקר המוקדמות במזרח ירושלים ובסמטאות העיר העתיקה, לאפשר את חופש הפולחן לעשרות אלפי המוסלמים שיגיעו לתפילה, לשמירה על הסדר והביטחון, הכוונה והסדרת התנועה.

משטרת ירושלים קוראת למתפללים לחגוג את חגם ולהישמע להוראות השוטרים בשטח לשם שמירה על הסדר. מתפללים המגיעים לתפילה באמצעות היסעים , יעלו בסיום התפילה חזרה להסעה, בנקודה בה ירדו מהאוטובוס בבוקר. היתרי כניסה בהתאם להנחיות שר הביטחון.
משטרת ירושלים תפעל בנחישות נגד כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר.

להלן פירוט הסדרי התנועה אשר יתקיימו במהלך ימי השישי של חודש הרמדאן (בתאריכים 19.6.15 , 26.6.15, 3.7.15, 10.7.15 ):

בין השעות 06:30-17:00 - יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה:
סולטאן סולימאן , ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל.

בין השעות 12:00-17:00 – יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים: שד' בר לב מצומת ההסתדרות לכיוון דרום העיר. התנועה תופנה לרח' זקס. דרך חברון מצומת נבון לכיוון צפון העיר. התנועה תופנה לדוד רמז. רח' הצנחנים. רח' חיל ההנדסה.

הרחובות הנ"ל יחסמו לתנועת כלי רכב בין השעות 06:30-14:30 : רח' דרך שכם, רח' צלאח א-דין, רח'  עומר בן אלעס.



תמונה: באדיבות חטיבת דובר המשטרה / flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה