'אנחנו לא שקופים - מגיע לנו מבנה'



תלמידי 'החינוך העצמאי' של בית ספר גוננים נגד עיריית ירושלים, התלמידים שכזכור קיבלו צו פינוי מהמתחם טוענים כי העירייה היא שהובילה לשלילת רישיונם וכעת מפנה אותם מהמבנה

בתחילת החודש החליט בית המשפט העליון לדחות את ערעורו של מר ליאו זילבר, הורה מגן הילדים 'אור לילד', על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, בניסיונו לחייב את עיריית ירושלים לפתוח את הרישום לשנה הבאה לגני עמותת ׳אור לילד׳ שבבעלות הרב שלמה בוקשפן, במקום לגנים ממלכתיים-דתיים הצפויים לפעול במתחם. 

כעת מוחים ההורים לילדי החינוך העצמאי וטוענים כי עירית ירושלים בגבוי בית משפט השלום הוציאו פסק דין ובו החלטה סופית לפנות את ילדי "בית יעקב גוננים" מהמבנה ב-30/06/15 ללא מציאת מבנה חילופי עבורם. לדבריהם בשנים האחרונות מאוכלסים התלמידים בכתות צפופות, ללא תנאים מינימליים כדוגמת חימום ומיזוג. לרשותם ריהוט ישן והרוס, שאינו מתאים לגיל ולגובה הילדים. עירית ירושלים הסירה את המלצתה למשרד החינוך לתת רישיון לבית הספר, והפסיקה את מתן שרותי תברואה, מזכירות ואב בית לבית הספר, מה שהוביל לשלילת רישיון לביה"ס.

עוד הם מוסיפים כי "מתוך העדפה מובהקת לממ"ד על פני בית ספר מוכר שאינו רשמי. עיריית ירושלים יצאה במאבק משפטי נגד בית הספר בגין המבנה. בכל שנה ביהמ"ש מקצה חלקים מהמבנה לבית ספר ממ"ד, כך ששני בתי הספר לומדים באותו מבנה, מה שיוצר חיכוכים רבים ובעיות מנטליות וחינוכיות.

"אי אפשר יותר לשתוק", אומרת גב' מיכל נוריאל חברה פעילה בוועד ההורים. "היום (ד') נערוך הפגנת מחאה בכיכר ספרא לדרוש את המגיע לנו בדין כתושבי ירושלים המשלמים מיסים. הורי התלמידים רובם ככולם אנשים עובדים, העמלים לפרנסתם, שרתו בצבא, משלמים מיסים. כולנו נעזוב את כל עיסוקינו לטובת מאבק בלתי מתפשר לקבלת מבנה ראוי ומתאים לילדינו היקרים. עלי להדגיש כי כולנו שבעי רצון מהמוסד והצוות החינוכי אשר למרות הקושי הגדול, מבחינת המבנה ותנאיו הלקויים ביותר, מצליח להוציא אל הפועל את הפוטנציאל הגלום בכל ילד וילד. ובכל זאת הגיעו מים עד נפש, אי אפשר לשלוח ילד לבית הספר בו מרחב  המחיה לילד מצטמצם עד כדי "בלטה לילד".

מירי נמיר, אם נוספת מוועד ההורים: "אנו תמהים עד מאוד, מדוע ולמה נגזלת מילדינו האפשרות ללמוד ולהתחנך בהתאם להשקפת עולמינו ולמסורת העוברת מדור לדור שהתוו לנו גדולי ישראל בדורנו ובדורות שעברו ולקבל את התנאים המינימליים המגיעים לכל תלמיד במדינת ישראל ובבירתה ירושלים. בפרט כאשר מדובר בילדים להורים התורמים לקהילה, המשרתים בצה"ל ועובדים במשרות שונות למחייתם, ומשלמים מיסים ככל אזרח מן השורה. איננו מוכנים בשום פנים ואופן לשנות את האופי החינוכי המיוחד אותו עיצבנו בשנים האחרונות בבית הספר", היא מדגישה, "כל נגיעה בו היא בבחינת פגיעה קשה בציפור נפשנו. אנו, ההורים ביחד עם הצוות הניהולי והחינוכי במקום, צועדים יד ביד עבור חינוך ילדינו. איננו מבקשים פתרונות יצירתיים של כל מאן דהוא כדי לצאת ידי חובה, אלא אנו מבקשים מבנה קבוע, ותנאי חינוך הולמים כפי המגיעים לכל ילדי ישראל ".

איתן לוי, הורה פעיל נוסף: "אני, כתושב השכונה, אשר עובד למחיתי ומוצא זמן קבוע ללימוד התורה, מבקש לקבל מענה הולם, צודק ואנושי כלפי ילדי ומאות ילדים נוספים מהאזור. חשוב לי ולעשרות רבות של משפחות בני תורה שילדינו יקבלו בבית הספר חינוך ההולם את הקו החינוכי של ביתנו. לכן אנו עומדים בכל תוקף על זכותנו להמשיך וללמוד במסגרתנו החינוכית הנוכחית! אנחנו נמשיך להיאבק ולהפגין עד אשר העירייה תיעתר לבקשתנו ותעניק לנו מבנה ושירות המגיעים לכל ילד-אזרח ירושלמי".

מהערייה נמסר בתגובה "מדובר בטענות חסרות בסיס. כפי שקבע ביהמ"ש, בסוף שנת הלימודים נדרש ביה"ס "דרכי נועם", שבבעלות החינוך העצמאי, להתפנות מהמתחם העירוני שברחוב הורקניה זאת  לאחר שבמשך שנים פעלו שלא כחוק  ובחוסר אחריות כאשר הפעילו מוסד חינוכי ללא הרישיונות הדרושים  וללא שיתוף פעולה עם הרשויות . כזכור, בשנים האחרונות חל גידול מתמיד במספר התלמידים בבית הספר הממלכתי-דתי גוננים הפועל במבנה עירוני והעירייה פועלת להרחיב את בית הספר. יודגש כי בטרם ההליכים המשפטיים ובמהלכם, ניסתה העירייה להגיע למספר הסדרי פשרה עם הנתבעים, תוך הצעת חלופות שונות, אך הנתבעים דחו את ההצעות. יש לציין, כי כפי שנהוג בשאר המוסדות העצמאיים בעיר, באם מבקש החינוך העצמאי להפעיל מסגרת חינוכית, עליו לספק את המבנה המתאים וכן לפעול לקבלת הרישיונות הדרושים".




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה