האב ביקש לקבור את בנו: "אין דבר יותר גרוע מלהחזיק את הילד המת שלך בקרטון וכולם מתעלמים ממך"



יוסף בורנשטיין, ביקש מ"חברה קדישא-קהילת ירושלים" לקבור את בנו התינוק אך סורב בטענה שהדבר נוגד את הנהלים: "הם אמרו לי שגר וסע, שים אותו אצלנו ושכח שהוא היה אי פעם"

יוסף בורנשטיין ורעייתו, תושב העיר, ביקש להביא את בנו, עובר שנולד בחודש החמישי כשהוא ללא רוח חיים, לקבורה, אך נתקל בסרוב מטעם חברת קדישא. 

האב ביקש מחברה קדישא ירושלים לקבור את בנו בבית קברות בעיר וכן להודיע לו היכן הוא נקבר - דבר שבחברה קדישא טענו כי מנוגד לכללים. 
החברה טענה כי יש מנהג שלפיו הורים לא משתתפים בקבורת נפלים ותינוקות עד לגיל חודש. לבסוף כשהגיעו לפשרה הוחלט כי האב ישאיר את הילד והוא יקבר ללא נוכחות האב. למרות הפשרה חזרה בה חברת קדישא מההחלטה וקראה לאב לבוא לקחת את הגופה. לבסוף, הוחלט בהתערבותו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב כי התינוק ייקבר בחלקת התימנים בירושלים. 

יוסי בורנשטיין אמר היום בראיון לרדיו ירושלים, בתכנית 'בדרך הביתה' עם שלום אורן "הם אמרו לי שגר וסע, שים אותו אצלנו ושכח שהוא היה אי פעם. אני בנאדם דתי, לא אומרים קדיש על עובר בגיל הזה. הם שמו אותו בקרטון ואפילו לא בקירור. אני צריך רק דבר שהמדינה תבין טוב טוב שהגוף של חברת קדישא צריך לפרק אותו. אנשים לא יכולים לדעת שהילד שלהם אכן נקבר. יהודה משי זהב ואחרי שהוא התערב הוא באמת סייע ועזר והוא אדם של חסד אמת". עוד הוסיף יוסף "אני קורא לכל הגופים לא לשים פלסטרים וצריך לפתור את הדבר הזה, אין דבר יותר גרוע מלהחזיק את הילד המת שלך בקרטון וכולם מתעלמים ממך". 

מקהילת ירושלים של החברה קדישא נמסר: "בירושלים פועלות 13 חברות קדישא. חברה קדישא קהילת ירושלים איננה מאושרת לפי התקנות החדשות של המשרד לשירותי דת לטפל בקבורת עוברים ולכן לא יכלו העובדים לקבור את העובר. המשפחה הופנתה למי שמטפל בקבורת עוברים אך סירבה". 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה