שיאני הקריאה של ירושלים



3 שיאני הקריאה של ירושלים: בת חן דנצינגר שקראה 488 ספרים השנה, חגי מרקוביץ שקרא 450 ספרים והדס אוחנה שקראה 327 ספרים. בירושלים פועלות 36 ספריות עירוניות ב- 30 שכונות, בהן מושאלים כ- 1,500,000 ספרים מדי שנה

במהלך טקס החנוכה של הספריה החופשית לציבור בפארק המסילה, הכריז ראש העיר, ניר ברקת על שיאני הקריאה מקרב תלמידי ירושלים לשנת תשע"ה.

אלופת הקריאה בספריות העירוניות בירושלים היא בת חן דנציגר, תלמידת כיתת ח' בבית הספר "אהבת ישראל  בנות", מנויה בספרית רמות. במהלך השנה קראה 488 ספרים. בת חן מתעניינת בספרי פנטזיה, ספרי קלאסיקה עולמית (דיומא, דיקנס,  ז'ול ורן , ויקטור הוגו ועוד), ספרי הרפתקאות, ספרי מתח לנוער וכדומה.

במקום השני חגי מרקוביץ, תלמיד כתה ד' מבית הספר "נעם בנים פסגת זאב" אשר קרא במהלך השנה 450 ספרים, אותם שאל מספרית פסגת זאב בה הוא מנוי. חגי מתעניין בספרי פנטזיה, סדרת יומנו של חנון, ספרי חידות, סדרה על דוד אריה, ספרי עיון לילדים, הרפתקאות ילדי הארץ, ספרים באנגלית.

במקום השלישי הדס אוחנה, תלמידת  כיתה ז'  בבית הספר נועם בנות קריית משה אשר קראה 327 ספרים, מנוייה בספרית קרית יובל. הדס מתעניינת בספרי ביוגרפיה של ילדים, ספרי עיון-  היסטוריה, גיאוגרפיה, ספרי הרפתקאות, ספרי פנטזיה , סדרת הרי פוטר ועוד.

בירושלים פועלות  36 ספריות עירוניות ב- 30 שכונות, בהן מושאלים כ- 1,500,000 ספרים מדי שנה.

ראש העיר ניר ברקת אמר בטקס: "אנחנו שמחים לחנוך את הספרייה המיוחדת ביותר בארץ שמבטאת את הרוח והקהילתיות של ירושלים. שיאני הקריאה שלנו מוכיחים שגם בעידן הפייסבוק עדיין אין תחליף לחוויית הקריאה בספר שעכשיו מתאפשרת גם תחת כיפת השמיים" 

הקמת הספרייה הקהילתית היא פרויקט המתקיים בשיתוף עיריית ירושלים, המינהלים הקהילתיים גינות העיר וגוננים, תושבים ופעילים חברתיים והאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל במסגרת הקורס: אמנות ואקטיביזם במרחב הציבורי – והתושבים. הפרויקט נולד על רקע הצלחת פרויקט ספרייה שהוקמה לפני כשנה על ידי נעמה טייר ותום  אקסלרוד בחדר מדרגות של בניין מגוריהם בשכונת הקטמונים (גוננים) בירושלים. לאור התפתחותה המואצת של יוזמתם, נעשתה פנייה לקורס אמנות, ניידות ואקטיביזם בבצלאל, הפועל בשיתוף פעולה ארוך טווח עם תושבי השכונה והמנהל הקהילתי, בכדי לבחון את הרחבת הפרויקט להנאתם של תושבים נוספים. במקביל, תמר וייס, סופרת ועורכת המתגוררת באזור, ותושבים נוספים הניעו יוזמה דומה והצטרפו לצוות חשיבה ופיתוח של הרעיון. במהלך קיץ 2014 הצוות, בהובלת הסטודנטים מהקורס, בחן פרויקטים דומים בעולם, דן בשאלות הנוגעות לקיימות, מרחב ציבורי, נגישות לתרבות, תוך דיאלוג מתמיד עם תושבים פעילים, אנשי המנהל והעירייה.

התחנה הראשונה מוקמת על תווי מסלול ההליכה בפארק המסילה במושבה, ובמהלך הקיץ תוקם תחנת קריאה נוספת על תוואי המסילה בשכונת גוננים (קטמונים).

קרדיט: ארנון בוסאני ודוברות עיריית ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה