קורס ניהול מערכות משרד עבור נשים חרדיות



לאחר חצי שנה של עבודה קשה ולימודים אינטנסיביים, סיימו השבוע 11 נשים מהמגזר החרדי, קורס ניהול מערכות משרד. הנשים מעוניינות למצוא עבודה בתחום המשרדנות, רובן עובדות אך לא בתחום הידע שרכשו

השבוע הסתיים באופן רשמי קורס ניהול מערכות משרד עבור נשים חרדיות בשכונת נווה יעקב בירושלים. 

לקורס של עמותת מחשבה טובה, שהחל בתחילת ינואר 2015, נרשמו 15 נשים תושבות השכונה וסיימו אותו השבוע, לאחר חצי שנה של עבודה קשה ולימודים אינטנסיביים 11 משתתפות.

העמותה שפועלת לצמצום פערים חברתיים בישראל בדרך של הכשרת אוכלוסיות מוחלשות באמצעות טכנולוגיה, העבירה במסגרת הקורס תכנים משלושה תחומים, שימושי מחשב, ניהול משרד והכנה לעולם העבודה, כאשר כל תחום הועבר ע"י מנחה מקצועית בתחומה. בסה"כ למדו המשתתפות בקורס 120 שעות מלאות. "הקורס התקיים בשיתוף עם מנהל קהילתי נווה יעקב , הרווחה החינוכית בעיריית ירושלים והרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים".

שלושת הנושאים אותם למדו במסגרת הקורס נשות הקהילה החרדית בנווה יעקב:

יישומי מחשב ואינטרנט- שימושי מחשב בסיסיים ומתקדמים, היכרות עם עולם האינטרנט, גלישה בטוחה ונכונה, ושימוש בו לצרכי משרד.

ניהול מערכות משרד - תכנים רלוונטיים לעבודת המזכירה/מנהלת משרד כגון: תיוק משרדי, כתיבת מכתבים ופרוטוקולים רשמיים, ניהול יומן ועבודה תחת לחץ.

הכנה לעולם העבודה - כיצד לכתוב קורות חיים, לחפש עבודה ולהצליח בראיון עבודה.

את הקורס ליווה מחקר אשר הראה בסיום הקורס כי ישנו שיפור רב ברמת הביטחון העצמי של הנשים בכלל ובשימוש במחשב בפרט. כמו כן, ישנה עליה בהערכה העצמית שלהן בנוגע ליכולת למצוא עבודה בתחום.

אורנית בן ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה: "אנו מקווים שהקורס יפתח פתח להשתלבותן בשוק התעסוקה הירושלמי".

עמותת "מחשבה טובה" הוקמה לפני כעשור ע"י בכירים בתעשיית ההון סיכון בישראל ואנשי חינוך במטרה לחבר אוכלוסיות מוחלשות לטכנולוגיה. בעמותה מאמינים כי הטכנולוגיה וכלכלת האינטרנט מהווים גשר חברתי וכלכלי עבור אוכלוסיות מוחלשות, בתחומי החינוך, התעסוקה והצריכה.

העמותה מפעילה מרכזים טכנולוגיים קהילתיים ברחבי הארץ וכן ניידות מחשבים העוברות ממקום למקום כדי להעניק לצעירים ומבוגרים נגישות למחשבים ולאינטרנט.  בכל מרכזי העמותה, פועל צוות מסור אשר מתאים את תכניות ההכשרה לצרכים המיוחדים של כל אוכלוסייה ומלווה את המשתתפים להצלחה. העמות הפועלת בקרב אוכלוסיות מגוונות: החל מילדי גנים, בני נוער בסיכון, עולים חדשים, דורשי תעסוקה, המגזר החרדי, בני מיעוטים ועוד.

תמונה: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה