רפורמת הסייעת השנייה בירושלים



שר החינוך, נפתלי בנט וראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הגיעו הבוקר לביקור בגני ילדים בעיר ירושלים, יום לאחר שהכריז שר החינוך על רפורמת הסייעת השנייה

לפי התכנית, החל מספטמבר בקרוב בכל גן ילדים עירוני לגילאי 3-4 תתווסף סייעת נוספת, כך שכל ילד יקבל יחס אישי יותר. בנוסף, יקבל כל גן בתכנית תוספת תקציבית שתאפשר שיפור של סביבת הגן, המשחקים והעמקת התכניות הפדגוגיות. תקציבה הכולל של הרפורמה הינו 400 מיליון ש"ח.

השניים ביקרו תחילה בגן הילדים הממלכתי "גן ימה", ולאחר מכן בגן ממלכתי- דתי "גן מיכל".

במהלך הביקור הצטרפו שר החינוך וראש העיר לפעילות הבוקר של הגנים, יחד הם שרו שירים וקראו סיפורים. לאחר מכן הצטרפו השר וראש העיר לשולחנות הפעילות והיצירה לעבודה משותפת עם ילדי הגן ויצרו יחד איתם בצבעי מים, פלסטלינה, חול צבעוני ובפינת הבובות.

בתום הביקור התקיים שיח של השר בנט וראש העיר ברקת, יחד עם גננות וסייעות הגנים, בו סיפרו הגננות על החשיבות שבתוספת הסייעת הנוספת ועל הערך המוסף הרב שהדבר יאפשר לכל גן במתן יחס אישי ומענה לכל ילד.

שר החינוך בנט הודה לראש העיר ירושלים על הביקור החם ועל שיתוף הפעולה ביישום הרפורמה: "בכל יום שעובר אני מתאהב יותר ויותר במערכת החינוך ובילדי ישראל. אני שמח שכבר בספטמבר הקרוב תהיה סייעת נוספת בכל גן, והיחס האישי יהיה טוב יותר. הוספנו לכל גן תוספת תקציבית שתאפשר לגננת לאבזר ולשפר את הגן לפי שיקולה. זו בשורה אדירה – מספטמבר הקרוב הגנים יהיו טובים יותר. אני מאמין בגננות ומאמין שהחינוך הוא המפתח לעתיד מדינת ישראל" .

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, בירך את שר החינוך נפתלי בנט על התכנית להוספת סייעת שניה בגני הילדים בהם לפחות 30 ילדים. ברקת ציין כי ההחלטה להתמקד בגיל הצעיר היא החלטה נכונה, "ככל שמשפיעים על הילדים בגיל מוקדם יותר מוציאים מהם יותר פוטנציאל במעלה הדרך, ועיריית ירושלים תפעל לממש את ההסדר החדש" ברקת הוסיף כי "ההחלטה לתת לערים בחתך סוציו-אקונומי נמוך, יותר משאבים מלערים חזקות גם היא החלטה ערכית ונכונה וצעד נכון בדרך להעברת כל מערכת החינוך לתקצוב דיפרנציאלי של הרשויות המקומיות", ציין ברקת.

צילום: ששון תירם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה