הסכם בין האוצר לתאגיד המים 'הגיחון' צפוי לאפשר בנייה של 1,800 דירות בעיר



על פי ההסכם, המדינה ותאגיד 'הגיחון' יממנו תחנת שאיבה ב–30 מיליון שקל, שתשחרר לבנייה את התכנית של שכונת מורדות ארנונה, התקועה שנים רבות בשל היעדר פתרונות ניקוז

הסכמה בין משרד האוצר לתאגיד המים והביוב של ירושלים, הגיחון, צפויה לאפשר את בנייתה של שכונה חדשה בת 1,800 דירות בבירה, שהיתה תקועה בעשור האחרון. תוכנית הבנייה נמצאת בשלבים אחרונים של שמיעת התנגדויות.

לפי ההסכם, כדי לאפשר את בניית שכונת מורדות ארנונה, תממן המדינה עם הגיחון תחנת שאיבה בעלות של 30 מיליון שקל - 18 מיליון שקל במימון המדינה ו–12 מיליון שקל במימון הגיחון.

עד היום היתה התוכנית להקמת השכונה תקועה מאחר שמערכת ניקוז השפכים הובילה את השפכים בערוצי נחל קדרון לכיוון יריחו, אזור שבו כבר מוזרמים מיליוני קוב של שפכים באופן פרימיטיבי בשטח הפתוח. לו היתה מוקמת השכונה במצב הקיים, היו מתווספים השפכים שלה לקדרון - מצב שלו התנגדו בתוקף משרדי הבריאות והגנת הסביבה.

אחד הפתרונות שנשקלו היה הקמת מכון טיהור שפכים לנחל קדרון, אלא שהקמתו היתה מורכבת מאוד, הן מבחינה תכנונית והן מבחינה מדינית - האתר היה אמור להיבנות בחלקו בשטח הרשות הפלסטינית. לבסוף הגיעו בכירי האוצר יחד עם יו"ר הגיחון אבי בלשניקוב ומנכ"ל הגיחון זהר ינון, לפתרון שלפיו תוקם תחנת שאיבה שתזרים את המים מעלה לגובה של 130 מטר, כדי להעבירם מעבר לצלע ההר לכיוון מכון טיהור השפכים המערבי של ירושלים, הממוקם באזור מושב בר גיורא, ולטהרם. עם הקמתה של תחנת השאיבה יופנו אליה רבים משפכי מזרח העיר, המזהמים כיום את הקדרון, וכך ייפתח פתח לשיקום מצבו של הנחל המזוהם.

ההסכם הושג ב"חמ"ל הדיור" שמפעיל אגף התקציבים באוצר, המרכז את בכירי מערכת התכנון והבנייה לשם מציאת פתרונות לחסמים שונים. באוצר בירכו על הסיכום עם הגיחון. 

יו"ר הגיחון, אבי בלשניקוב, אמר כי מדובר בבשורה לירושלים, ובתחילת הפתרון לבעיית הזיהום של אגן הקדרון. מנכ"ל הגיחון, זהר ינון, הוסיף, כי עד סוף 2015 צפוי להתפרסם המכרז לבניית תחנת השאיבה, ורשות מקרקעי ישראל תוכל להתחיל בשיווק קרקעות ב–2016.

 

תמונה: יו"ר הגיחון, אבי בלשניקוב באדיבות דוברות הגיחון 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה